Max kommer sväva omkring i luften och landa kulor i ansiktet på fulingar på mer intrikata sätt än någonsin förr.

#Max Payne 3 släpps nästa år och #Rockstar är på det klara med att bullet time är en funktion som i princip är synonymt med spelserien. Däremot menar de på att det krävs något mer än vad som erbjöds i de tidigare spelen för att tillfredställa actionspelsanhängarna anno 2011/2012.

– Max Bullet Time-moves är tillbaka, men uppgraderade med en nivå av sofistikation och detaljrikedom som det bara är möjligt att delge i ett actionspel år 2011. En kombination av vår RAGE-motor, blandade animationer och Natural Motions Euphoria-system kontrollerar Max rörelser vilket får honom att realistiskt reagera mot omvärlden, skydda sig mot kollisioner efter att han slängt sig och skjutit eller flytta hans vikt från fot till fot medan han är i Bullet Time – spelaren har en fantastisk mängd kontroll över karaktären när han springer och siktar, säger Rob Nelson till IGN.

Rob menar vidare på att vapen kommer vara så exakta som det bara går, medan skotten kommer registreras och renderas individuellt och dynamiskt för varje skott och träff.

– Vårt mål är att få till en ny måttstock för sofistikerat och känsla i en tredjepersonpangare - vi har verkligen försökt att få upplevelsen att bli så intensiv och fokuserad som möjligt.

Max Payne 3 släpps i mars till Windows, Xbox 360 och Playstation 3. Spana in premiärtrailern nedan.

[video=9749]

Skicka en rättelse