Den senaste tiden har många #Battlefield 3-fans klagat på buggar och andra spelmässiga problem i den beta #Dice släppte förra veckan. Nu förklarar svenskarna att det blivit ett missförstånd kring vad syftet med betan egentligen är.

– Våra intentioner först och främst har varit att testa så allt håller. Som vi sa i början, vi har sex gånger så många spelare som vi hade med #Bad Company 2 och vi har ett rekordhögt antal samtidiga användare jämfört med allt annat vi gjort tidigare. Och vi vet att det funkar. I tidigare spel som Bad Company och #1943 hade vi allvarliga problem med att få allt att fungera, det blev överbelastat – det har inte varit ett problem denna gången, säger producenten Patrick Liu.

– Vi ville bara försäkra oss om att allt inte skulle krascha totalt vid lanseringen. Det var hemskt med Battlefield 1943 – det sålde 10 gånger så mycket vi trodde att det skulle göra, och det låg nere i tre eller fyra dagar vilket är riktigt dåligt. Vi vill inte gå igenom det igen, avslutar han.

Battlefield 3 släpps i slutet av månaden till pc, Xbox 360 och Playstation 3. Längtar du?