Ibland vill du inte lösa alla problem med övervåld, utan väljer hellre en spelstil med mer finess.

Vill du verkligen behöva anstränga dig för att ta dig igenom #Hitman: Absolution? #Io Games inkluderar nämligen en hardcore-svårighetsgrad där du helt enkelt måste vara försiktigare, smidigare och mer av en professionell lönnmördare än en enmansarmé.

- Det handla mer om att oskadliggöra dina fiender, inte bli upptäckt och att lösa utmaningarna på smartare sätt. Var så säker på att det hardcorefansen vill ha är återspelbarhet i spelet eller att vara den där smygande lönnmördaren -- du vet, jag är den ultimata lönnmördaren -- den spelstilen, de achievementsen är helt klart del av spelet, säger Hakan Abrak till Eurogamer.

Vad krävs av Hitman: Absolution för att du ska till så in i skogen?

Det blir ett köp, helt klart. Ser fram emot att spela ut det på hardcore för att sedan ploga igenom samma banor som en psykopatiskt ånglok. :) 11/10 Gjorde alla achivments på tre dagar! Liksom vad är svårt? Bara man studerande alla AI-gubbar ett tag så blev de sjukt förutsägbara. Hoppas verkligen det blir svårare :) iaf på hur AI fungerar. 10/10 Vet inte varför du upprepar "som ingen har frågat efter." Jag frågade ju efter det i mitt förra inlägg - räknas inte det? ;) 09/10 Ja tack, det behövs, inte som det var tidigare. 09/10 jo visst , utveckling e la bra. men det räcker att måla hästen orange. inte byta kusk eller så, om man nu ska följa min jämförelse av inte sälja hästen :p för mig räcker det med upppiffad grafik, nya vapen ,uppgraderingar och nya kartor. inte massa bös... 09/10 Är det inte det som är utveckling? Att våga göra något annorlunda - varför ge ut nytt spel annars? Annars blir ju kommentarerna och recensionerna i stil med: - Samma funktioner som förra spelet bara andra uppdrag eller kartor. - Finns ingen anledning... 09/10 varför sälja en vinnande häst? fattar inte varför dom vill göra en massa grejer som ingen vill ha. sabbar en bra spelserie. 09/10 Borde vara enkelt att låta detta följa svårighetsgraden man väljer att spela på. Man kan ju hoppas att de försöker göra det så alla kategorier får sitt lystmäte. Om de inte har sparamöjlighet generellt så blir nog uppdragen i sig så enkla att ingen orka... 09/10 Gråter dock blod när jag läser: David Bateson will not be voicing Agent 47. Vivienne McKee, who has always voiced 47′s handler, Diana, has been replaced by Marsha Thomason. Redan där vill jag ge upp. Detta hjälper inte heller: A new mode, called "Instin... 09/10 Man ska kunna köra hur man vill, vill man smyga så smyger man. Skuta så skjuter man. Det är valmöjligheterna som gör spelet roligt. 09/10
Skicka en rättelse