Om du inte orkade ta dig igenom Next Generations [n=15912 podcast] med Scott Miller som vi rapporterade om förra veckan så sammanfattar han snacket i sin blogg. De två intressantaste punkterna är att #Prey har sålts i över en miljon exemplar och att #3D Realms nu söker efter fler projekt att finansiera och regissera.

So, going forward, 3D Realms will become a studio polygamist, teaming up with more than one studio, working on perhaps 4-6 external projects simultaneously, creating new IPs and hopefully helping more and more deserving, talented independent studios achieve financial independence, and the ability to call their their own creative shots in the future.

Prey är bra, och underhållande, helt okej sci-fi story. Inget jätte nyskapande dock. Men som sagt bra. Håller med dom andra, Färdigställ DNF ffs! Vill dom tjäna pengar och vill dom få fart på företaget så släpp det, och börja jobba på ett hel seriöst... 25/10 Fattar inte varför en del klagar så på Prey. Jag tyckte iaf att Prey SP var underhållande, hade tjusiga miljöer och hade tillräckligt med nytänkande och variation för att man inte skulle ha tråkigt. Klart godkänt enligt min betygsskala. (Prey MP har jag... 24/10 Brorsa kom hem med DN 3D en kväll för många år sen, ett av de bästa spel jag kört... Har väntat på DNF ända sen det var prat om det... 24/10 Min tanke exakt. Synd att det aldrig kommer få se dagsljus. Det beviser ju mer eller mindre detta utlåtandet. 24/10 var också min tanke när jag läste nyheten :D men det kommer aldrig hända.. 24/10 Jag har ett förslag: färdigställ DNF innan ni börjar med något nytt! 24/10 Neeeeee. Alltså dom hade ju fräcka idéer. Dom gjorde saker ingen annan gjort förut. Spelet var ett vanligt FPS med kass story men med roliga små idéer och dessa var själva moroten. Det var inte dåligt tycker jag. Orkar knappat tänka på hur otroligt myck... 24/10 Jag gillade det! 24/10 Nån mer än jag som tyckte spelet sög totalt ? ;) 24/10 Tröttnade efter runt 5 timmar, varvade aldrig spelet. SP delen var för o-orginell, de satsa FÖR MYCKET på deras gravitionsidé, blev helt enkelt överspammad. Och MP delen blev inte en så stor hit som jag förvänta mig, för obalanserat helt enkelt. 24/10
Skicka en rättelse