IDV rapporterade idag att tekniken SpeedTree kommer att användas i PS3-titlar redan från start då konsolen släpps den 17 november borta i staterna. #Resistance: Fall of Man, #Call of Duty 3, #Full Auto 2: Battlelines, #The Elder Scrolls IV: Oblivion, #Fatal Inertia och #War of the Samurai 3 är några av de titlar som kommer att använda sig av tekniken. Med hjälp av SpeedTree så går det att skapa mycket realistiska träd och buskage, utan att offra för mycket polygoner som istället kan användas till annat.

nä,SpeedTree är en laglig "drog" med ung. samma effekt som amfetamin. Träden är väldigt sällsynta och växer bara på ett fåtal ställe i djupaste regnskogarna på Borneo. :P 02/11 först trodde jag SpeedTree var olagligt, typ marijuana... 02/11 Stämmer bra med min uppfattning av hur SpeedTree fungerar och används. Ett gäng utvecklare skulle säkert kunna göra en egen lösning, men varför uppfinna hjulet en gång till? Snart har vi kanske SpeedWater också. :) 02/11 Speedtree is the shit. 02/11 Precis, slarti. Oblivion har ju speedtree även på pc, av förståeliga skäl. Sen blev det ju rätt bra också, imho. 02/11 "Med hjälp av SpeedTree så går det att skapa mycket realistiska träd och buskage, utan att offra för mycket polygoner som istället kan användas till annat." Nu vet jag inte riktigt vad som ligger till grund för det påståendet, men jag känner en väldig... 02/11 ps3:an är knappast den enda plattformen att ha användning av speedtree :) http://www.speedtree.com/ de har ett gäng partners som har skrivit kontrakt att använda deras "trädgårds-knep" :) hade faktiskt aldrig hört talas om dem tidigare, men verkar som... 02/11 Ahh, ok, nu fick jag dåligt samvete bara för det. Antog att alla kände till vad polygoner gör någorlunda väl iaf :P Aja, nejmen är inte heller så jävla bra på såntdär "grafiktjafs", men personligen kan jag inte se några nackdelar med att mer kraft blir... 02/11 jajo men jag är totalt lost när det kommer till såntdär med grafiktjafs hit och dit. :P Sen finns det säkert nackdelar med det också, så man ve taldrig. ville se om man fick någon sån respons på nackdelar :P 02/11 Var det inte exakt det som stod? :P edit: "Med hjälp av SpeedTree så går det att skapa mycket realistiska tråd och buskage, utan att offra för mycket polygoner som istället kan användas till annat." Ta inte illa upp, tyckte det va lite skoj att du anmär... 02/11
Skicka en rättelse