I anslutning till tisdagens uppdatering av Catalyst-drivrutinerna till [[ATI | ATI:s]] [[Radeon]]-serie släpper nu även den bittra konkurrenten #Nvidia nya drivrutiner till sina [[GeForce]]-kort. ForceWare 93.71, som uppdateringen kallas, skall vara WHQL-certifierade av #Microsoft (och därmed uppfylla vissa kvalitetskrav) och bland annat introducera ett nytt inställningsprogram samt förbättrat filmuppspelningsstöd.

tack för förklaring, jag har aldrig märkt någon skillnad om jag slår på tripple buff och vsynch än att ha haft det avstängt, så ska jag slå igång tripplebuffering på nvidia kontroll panelen? 04/11 har nu testat denna nya forceware driverutiner och funkar fint. ingen problem, har Geforce 6800GT 04/11 Det är helt klart överlägset, effektivitetsmässigt, som någon nämnde nyss. Grejen med trippelbuffring är att du alltid har en buffert att rendera till, oavsett omständigheter. Om du har två buffertar kommer din renderingstråd behöva hänga sig totalt med... 04/11 Ja, för att kunna köra vertical sync utan att nödvändigtvis behöva offra 50% FPS i tyngre situationer. En svårare fråga torde vara: Varför vill du INTE köra med triple buffering? Jag hittade förresten vari felet låg: De nya drivrutinerna aktiverade min... 04/11 funkat fint här i de få spelen som roterar just nu. ingen skilnad mot de innan (som även de fungerade bra) vilket är bra :) 04/11 Varför vill du köra tripple buffering (vertical synch)? 04/11 Ganska nöjd eller? Fler än jag som inte får Triple Buffering att fungera som det ska? 03/11 Nvidia rockar ju fett med dessa drivisar, mitt 7950GX2 har aldrig rullat bättre! 03/11 Fan va bra, Dom har drivrutinerna löste problem. Och värmen sänktes med +5 :) 03/11 Hmm, vågar man installera tro? Jag kör fortfarande med 84.21 då förra nya drivaren fuckade upp allt rejält! Extrema artifakter i spel/grafiken hängde sig totalt.. 03/11
Skicka en rättelse