#Activision har öppnat lördagsgodispåsen redan nu, en fyra minuter lång film från #Enemy Territory: Quake Wars finns tillgänglig för nedladdning. Klippet, som kommer från #Nvidias lansering av [[GeForce]] 8800, väger in på 199 MB och visar action från den tidigare avbildade kartan "Ark" och hämtas från FZ:s filarkiv.

Om du kollar runt så kommer du snart hitta SDs irc-kanal, och då kan man läsa vad utvecklarna själva säger. Bara så vi får lite begrepp om vad du avser: Vilka har erfarenheten att göra ett FPS-spel bra? (För övrigt, återigen, det är inte så enkel uppdel... 13/11 Bjucka på ETQW blixtfort! Måste ju komma ut en vettig fps-titel snart.. 13/11 Hatar ljuden i BF2, älskar ljuden i PoE2...det verkar alltid vara bättre ljud i moddar än i main spelet, samma med BF42 och FH. 13/11 höga ljud är inte det som efterlängtas, BRA ljud är dock viktigt, att skjuta med en ärtbössa eller att skjuta med ett vapen som faktiskt använder ens subwoofer är två olika saker, att ha höga ljud är jobbigt, men att ha ljud med kraft i är guld. två oli... 13/11 De som tror att jätte högljuda ljud är bra, har fel. I skall man spela ett spel i 1-3 timmar, så är det rätt skönt när ljuden från MP40, Thomson etc, är lite nedtonade. Fotsteg etc och andra ljud i ET är klockrena. Speciellt i ET Pro med headshot pling.... 12/11 Visst motorn är från ID. Men själva spelet är det ju Splash Damage som kodat. Vad jag syftade på med det var att banorna, ljuden, grafiken(art), m.m m.m är gjorda av nybörjar(kanske inte nybörjare, men oerfarna spelmakare) kodare. Visst att dem har gjor... 12/11 Står det någonstans att det är få spelare på banan i filmklippet eller är det bara en del som antar att det är få spelare eftersom det inte ser ut att hända så mycket? 12/11 verkar vara ett helt ok spel. Fast explosionerna med nån slags bubbel effekt föll inte i min smak. 12/11 Wöörd Zarkow! 12/11 Fel. Dynamisk hantering av object ser till så man inte har någon hårdkodad gräns alls. Att hävda att det _måste_ finnas en hårdkodad limit är bara nonsens. Lustigt, jag hade för mig att id hade skrivit den ursprungliga motorn samt att Carmack (heck, fle... 12/11
Skicka en rättelse