I augusti började [n=14811 rykten] cirkulera kring #Dice:s nästa spel, en titel med namnet Bad Company. Planerna verkar nu mer konkreta, under ett föredrag på högskolan i Skövde ska de ha demonstrerat den nya grafikmotorn kallad [[Frostbite]]. Fokus ligger på stora och förstörbara miljöer och de tidigare visade bilderna tyder även på detaljerade karaktärer.

Det ska också satsas mer på det medföljande verktyget för banknåpande, vilket får våra vänner på LevelDesign att tro att #Electronic Arts vill ge sig in i spelmotorkonkurrensen som nu domineras av Epic och Valve.

Bad Company (http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=1647) finns förvisso redan. Kul spel vill jag minnas, men Space Harrier (http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=1468) var roligare. 26/11 Presentationen var på SIGRAD (http://www.his.se/templates/vanligwebbsida1.aspx?id=26363), en grafikkonferans. Står lite lite om det i conferance postern (http://www.his.se/upload/42987/Sigrad_Utskick1b_screenres.pdf) 24/11 Så snyggt var det inte alls, det var bara att de följde refbilden så korrekt de kunde, kan göra si andra motorer, tro mig. Dessutom så pratar jag inte om de bilderna, alla bilder där de har palmer ser bra ut eftersom de har budgeterat för överdrivet rea... 24/11 *suck* Folk måste börja förstå att: Snyggare spel --> Större hårdvarukrav. Är det svårt att ta till sig eller? Sitter det verkligen personer där ute och väntar på ett spel med grafik ála UE3, men med systemkrav som Halflife? När utvecklare släpper scree... 24/11 Snacka skit, såg du inte dem bilderna när de jämnförde verkligheten mot spelet? Läskigt snyggt. Förövrigt, som Battlefield inte krävde tillräckligt nu =| 24/11 Jobba gratis åt EA? ;) 24/11 Jag ska göra mitt exjobb på DICE nu i vår, förmodligen kommer jag jobba med AI:n till Bad Company, fan vad gött det kommer bli! =) 24/11 Tyvärr är jag grafiker. Förstår dock inte hur en ny grafikmotor inte är relevant för vår linje, heh. Nåväl, hade nog ändå inte haft tid med tanke på animationsprojekten som rullar i full hastighet för tillfället :) 24/11 Undrar om detta med miljöer som går att förstöra är nästa hype. Jag hoppas det. Läskigt bra AI kan bli nästa stora grej. ;) 24/11 Om du hade vart programmerare på datorspelsutvecklingen hade du nog vetat. De var de enda som bjöds in. Är du programmerare så kan jag bara beklaga att du inte kollat din mail ^_^ 24/11
Skicka en rättelse