När kontrollen till [[Wii]] presenterades var det många, däribland undertecknad, som började fantisera om förstapersonsspel. Det insåg #Activision och satte #Treyarch på att göra #Call of Duty 3 till konsolen men ska vi tro GameSpy nådde de inte ändra fram till förväntningarna.

The only thing really joltingly new about Call of Duty 3 for Wii is the novel control scheme. Aiming is achieved simply by pointing at the screen, which serves to move the crosshair around. Turning is as simple as moving the cursor nearer the screen's edge, resulting in turns of varying speed. Meanwhile, the Nunchuk hands running, strafing, duck and jumping. Things are rounded out with a few gestures. Jolting the Nunchuck right switches weapons, while thrusting the remote serves as an alternate way to melee. (I prefer the button.) You can even throw grenades by flicking the Nunchuk, but again, I preferred to stick to the button method.

Saken kan ju vara att man håller i en knapp och rör wiimote vilket leder till att du svänger. Släpp den och du siktar normalt. Det är 100000000 ggr bättre än ps3 eller 360x där man snurrar stelt runt med en analog spak. Wii har bättre förutsättningar... 27/11 Har inte spelat OPF alls så jag vet inte hur bra/dåligt den typen av kontroll fungerar. Dock så vet jag att OPF har sin skara av trogna anhängare så något rätt verkar de ju onekligen ha gjort :) För mig som spelat Quake 2/3, UT2k3/4 i en massa år så kän... 27/11 Beror la bara på hur dem bestämmer sig det ska funka. dem kan förmodligen göra det mer standard fps aktigt med där sikten stannar i mitten av skärmen men det leder till andra problem istället, hur vänder man sig 360 grader då t.ex. osv. De behöver nog... 27/11 Ja, men så är det också i Operation Flashpoint, vilket var exemplet jag drog där uppe. Den enda skillnaden som jag ser det är att man kan lyfta tillbaka musen till center utan att röra siktet, men att gå runt det med Wiimoten ser jag inga problem med. 27/11 Om jag nu förstått det hela rätt (inte läst så mycket erkännas skall om styrningen i FPS på Wii) så måste siktet föras till kanten för att se åt höger/vänster. Med en mus så flyttas vyn, men siktet är kvar mitt på skärmen vilket gör att det är väldigt... 27/11 Vilket är helt upp till utvecklarna att göra. Det sitter ingen begränsning i Wii som skriker att "NEJ MAN MÅSTE SVÄNGA PÅ DETTA SÄTT ANNARS DÖD INOMBORDS". Metroid Prime 3 ska till exempel ha ett Expert-kontrolläge där kontrollen rapporteras ifrån testa... 26/11 Vad jag sa i inlägget ovan. 26/11 Som här t.ex. där Zelda: Twilight Princess ligger 3a bland alla spel nånsin recenserade till konsoll/PC? http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp?rankings=y 26/11 Bara för att ett (eller två?) FPS är så, så betyder inte det att alla framtida FPS någonsin kommer vara likadant till Wii? Det där med att sikta på sidorna för att svänga är en sak ofta kritiserat i Red Steel recensioner, och i framtida FPS-spel som är... 26/11 Bara för att det funkar bra i OFP betyder inte det att det funkar bra till Wii. I OFP använder du musen för att svänga, och det går snabbt att vända sig om, vilket de inte verkar göra på Wii. Och OFP är en simulator, de ska vara lite utmaning då. CoD3... 26/11
Skicka en rättelse