Hideo Kojima, mannen bakom Metal Gear Solid-serien, säger i en intervju att han saknar skakfunktionen som lyser med sin frånvaro i Playstation 3-kontrollen. Han berättar även att han inte vet om den nya tiltfunktionen ersätter skakfunktionen till fullo, men att man definitivt kommer att dra nytta av den i #Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Förhoppningsvis får vi se en PS3-kontroll med båda delarna i framtiden, vi håller tummarna för det åtminstone.

"Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots" Skulle trott att den var gjord i USA. 28/11 Nej, jag kan inte ge några exempel, varken bra eller dåliga pga en anledning - jag har ingen som helst aning om hur den känns in-action. Och det gör inte du heller - därav min poäng. Att en speldesigner uttalar sig om något så står det för den breda mas... 28/11 Snälla kan du ge några bra exempel då? Som tillför mer känsla till ett spel än vad rumble gör? Tilt är ju bättre än att ha inget, men som i MGS4 så håller dom på att tvinga in moment bara för att den finns där känns det som när Hideo Kojima uttalar sig.... 27/11 Tilt kan bli både bra och dåligt, den som lever får helt enkelt se 27/11 Min fråga kvarstår, HUR kan man veta hur framtida spel ska använda tilt-funktionen, dvs om man inte är spelutvecklaren själv? Om vi nu återkopplar till det fulla apan prata om tidigare, dvs triviala moment inom spel som inte kommer att tillföra någonsom... 27/11 För att han har läst på och vet vad den är och inte är kapabel till? 27/11 Hur kan du påstå dig veta hur tilt-funktionen kommer att användas i framtida spel då du troligtvis inte ens känt på funktionen i något spel överhuvud taget? 27/11 Sixaxis kommer nog bli jävligt grymt, jag har hellre det än skakfunktion. Kommer höja känslan till skyarna i Lair, att känna att det verkligen är du som kontrollerar draken och inte bara sitta och pilla på två stickor. Vad det kommer bidra till MGS kvar... 27/11 Det här är ingen nyhet, det här är ju exakt de orden från kojima när sixaxis blev uppvisad på E3. Dock måste jag hålla med kojima, kommer sakna rumble. 27/11 ^-- Rumble bidrar mycket till känsla över ett helt spel, t ex motorsågen i GEARS är ett väldigt bra exemple. medans tilt antagligen endast kommer användas till vissa spelmoment som är där enbart för att tilt ska användas. Det är inte Wii vi pratar om... 27/11
Skicka en rättelse