Meddelar även att de lärt sig mycket om multiplattformsutveckling och olika sorters utvecklare, vilket snabbt kommer märkas till vid spelmotorns släpp.

Unreal Engine 4 kommer troligtvis erbjuda riktigt läckra möjligheter för utvecklare. #Epic Games Mike Capps meddelar i en intervju med Develop att Epic har lärt sig mycket, samt har mål inför nästa konsolgeneration.

– Under de senaste få åren tror jag att vi lärt oss mycket om vår teknologi och hur det fungerar för indie-utvecklare. Även hur vår teknologi fungerar för Iphone-titlar, högkvalitativa AAA-utvecklare och för några få snubbar som gör ett coolt UDK-spel under sommaren.

– Vi kommer tillämpa alla dessa lärdomar vi lärt oss med Unreal Engine 4 och jag tror att du kommer se väldigt mycket skillnadet gentemot UE3 under de sex första månaderna efter släppet.

– Jag tror att ett år efter en konsol lanserats är utmärkt för att släppa ett spel, men inte för att få ut ny teknologi. Vi måste vara där från dag ett eller väldigt tidigt. Det är mitt primära fokus.

– För oss som spelskapare är vi inte särskilt heta på att skeppa ett spel första dagen eftersom det inte finns mycket av användarbas att tala om, eller åtminstone inte så stor som det kommer bli. Fast när det gäller spelmotorn, då är det en helt annan story. Vi vill leverera vår teknologi så tidigt som möjligt även om vårt första utmärkande spel kanske inte finns där förrän efter 12 eller kanske till och med 24 månader efter konsolens lansering.

Vår morgonreflektion till dig är som följer; visst är det logiskt att det från början inte finns användare i samma grad som senare, men vad skulle det innebära om ingen tredjepartstillverkare skeppade spel innan 24 månader?

Låter som att du syftar på att UE4 kommer att ha svårt att komma ifatt på grafiksidan? Att motorn inte är redo för att dra nytta av kraftfullare hårdvara? Sedan drar du slutsatsen att UE kommer att tappa mycket mark på grund av detta? När man väljer mid... 28/10 Instämmer, jag älskar spel, men känner knappt nåt nöje längre att köpa spel, för det mer eller mindre står still grafiskt, man går runt och tittar i spelhyllorna och ser spel som man skulle köpt om dom hade vart snyggare, men allt ser likadant ut så man... 28/10 Blir du själv aldrig trött på att trolla? 28/10 Grafik = Bra spel!!!! *p12 gråter över sina 4 nya grafikkort som inte används* Anledningen att Unreal dominerar marknaden (förvånar mig att det finns någon som missat detta?) är just tack vare konsolerna! Den kan pressa ut riktigt bra grafik på begränsa... 28/10 Man undrar verkligen när Valve kastar loss half life episode three.. speciellt efter det lilla avslöjandet i portal 2 som visar att ett litet ljus än lever. Dota 2 hinner nog ut innan dess efter alla tuneringar och information, Source 2 får vi hoppas... 27/10 Inte för att "burst your bubble" eller något, men en Source 2 lär vi inte få se på många år. Valve fokuserar istället på att uppgradera motorn med ny teknik hela tiden, likt Epic med deras Unreal Engine, istället för att behöva börja om från början om... 27/10 Håller med dig till 100%. Valve behöver visa vad de går för igen och slå världen med häpnad. Source var verkligen en revolution! Dagens spelmarknad är så otroligt tråkig och stel att man knappt bryr sig när nya spel annonseras. 27/10 Source 2 eller vad den nu kommer heta skulle inte vara helt fel. Vore så förbannat schyst om vi fick se ett Half Life 3 som är lika revolutionerande som HL2 var. I dagens trista spelmarknad behövs det också ett nytt spel som kan höja ribban igen, inte... 27/10 Så sant så. Jag väntar mig också att Valve jobbar på en motor som troligtvis kommer slå de flesta med häpnad så som Source gjorde. 27/10 Tror inte Unreal Engine 4 kommer vara speciellt imponerande eller lika framgångsrik som UE3 när den väl kommer ut. Dels verkar Epic ha atttidyden att dem från början måste komprimessa och anpassa motorn efter konsolernas hårdvara som troligtvis kommer... 27/10
Skicka en rättelse