Ok, när du säger det på det sätet så... ;) Kan ju vara kul med lite inslag av självunderhåll som sömn, bara det inte blir för detaljerat. I vissa spel så upplever jag att det blir för mycket sådant så att det som är runt omkring blir mer huvudmålet än... 21/12 Ja, jag tycker det vore ett skitkul spelelement i sig att då och då (kanske 1 gång varannan eller var tredje timme) behöva säkra en plats för att äta/sova. Men man skulle såklart kunna spela utan att behöva passa mat/sov tider, bara att man med tiden... 20/12 Trevligare isåfall att man själv får ansvara för att ens sovplats är säkrad istället för som i Morrowind och Oblivion få ett meddelande om att du inte kan sova här för det finns fiender i närheten. Slarvar man med att säkra stället och blockera/låsa ing... 20/12 Många ideér låter nog bättre till att börja med än vad dom i praktiken är. Kan tänka mig att spelutvecklarna märkte att det blir för rykigt och tjatigt i längden att spela 15 minuter, fixa käk, spela en stund till, hitta sovplats och sova, spela en stun... 20/12 Eh, ja det är ju exakt det jag säger också, man vill göra spelet mer mainstream, mindre "rollspel" för CS-ungarna inte pallar med detaljer. Tragiskt hur nyskapande inom datorspel stagnerar nästan helt för att man (såklart) vill sälja så mycket som möjli... 20/12 Det är väll snarare en stor del potentiella köpare som flyr likt råttorna ett sjunkande skepp i så fall. Det är få saker som kan döda ett spel så högeffektivt som för mycket ovidkommande detaljer. Det är säkert jättemånga som tycker att det är den mest... 20/12 ja det där med mat/sömn + att andra NPC's gjorde quests precis som du hade ju onekligen gjort det mycket orginellare än i sitt nuvarande utförande. De säger att "det inte fungerade", men självklart skulle man kunna fixa till det om man ville. Man vill... 19/12 man behöver inte längre äta och sova....något som ursprungligen gjorde ideen rätt läcker... måsta jaga mat, tillaga den och dessutom hitta ett säkert ställe att övernatta på När jag ser de senaste filmerna från spelet verkar det gå ut på o springa runt... 19/12 Om någon kommer ihåg det fina spelet moonstone så fanns det NPC som tävlade mot dig. Minns inte riktigt om de kunde vinna.. i sånnafall lyckades jag hela tiden vinna först. Tyckte att det funkade bra där iallafall. Man fick en känsla av att det var lite... 19/12 Bilderna ger mej en finfin känsla på något vis, helt rätt atmosfär. Hoppas bara ljuden/musiken bygger på den känslan, då kommer detta bli ett lysande spel. 19/12
Skicka en rättelse