Häromdagen rapporterade vi att #Ubisoft inte släpper #Ghost Recon: Future Soldier till pc på grund av piratkopiering. #Croteam släppte nyligen sitt #Serious Sam 3: BFE och har twittrat friskt om att det går bra och att folk "betalar för awesome". Gamingfeeder fick tag i Croteams Fork Parker, som inte vill sticka under stolen med att piratkopiering kan vara ett problem, men att det inte behöver vara hela världen om du gör ett tillräckligt bra spel.
-- Piratkopiering är ett problem och det är ingen som förnekar det men framgången hos spel som Skyrim och vårt egna Serious Sam 3 till pc visar på att det tydligt finns en marknad som är villig att betala för pc-spel. Det är upp till utvecklarna och utgivarna att släppa något som är värt att betala för till att börja med. De som skyller på konsumenterna behöver lägga lite mer tanke kring kvalitén på deras produkter och frekvensen med vilken de skyfflar ut icke-originella titlar varje år.
-- Andra sidan av ekvationen är att titta på distributionsmodellen. När det kommer till pc-spel har vi fantastiska digitala nedladdningstjänster som Steam, Get Games och Direct2Drive som gör samma sak för spel som iTunes gjorde för musik. Erbjud konsumenterna ett brett utbud av grymt digitalt innehåll till resonabel prissättning och majoriteten kommer gladeligen betala för spelen som passar deras smak, säger Fork.
Vad tror du kommer hända med spelbranschen närmaste fem åren?