#Ubisoft är just nu inte de mest omtyckta utgivarna när det kommer till framförallt Windows-varianter av lir, med allt vad pirat- och drm-snack heter. De släpper åtminstone nya varumärken från och till, och digitala EMEA-försäljningsansvarige Thomas Paincon på företaget låter meddela att deras nysläpp via digitala portaler minskar riskerna med att våga sig på nymodigheter.

-- Det är mindre risker inblandade när man släpper ett nytt spel digitalt. Titta på From Dust, vi sålde en halv miljon på XBLA och PSN. Varför? Jo, för att priserna var lägre, men även för att det var en ny upplevelse och folk som använder digitala plattformar är mer villiga att prova på ett nytt varumärke. Det är svårare att kämpa för spelarnas pengar när det finns mängder av nya AAA-spel ute. Microsofts "Summer of Arcade" Xbox Live-satsning är en bra ny marknad som spelare börjar vänja sig vid. Numer är digitalt en jättebra affär för återförsäljare då onlinespel är del av omsättningsflödet för dem, säger Paincon till MCV.

Tror du att Ubisoft kommer gynnas av sina försäljnings- och prioriteringsval?