#Sony avslöjar att en av målsättningarna med Playstation 3 under 2012 kommer vara att fånga in barnfamiljer och den yngre publiken. Sonys Europachef, Jim Ryan, berättar:
– Ni kommer antagligen att se hur vi riktar konsolen mer mot en något yngre målgrupp, mer åt familjehållet. Kärnpubliken kommer absolut inte försummas. Tonvis med fantastiska saker kommer till dem från våra egna studios och även tredjepartstillverkarna. Men det finns en del intressanta saker som som händer på flertalet områden, som skulle tillåta oss att öppna upp oss för en marknad vi var riktigt framgångsrika med på PS1 och PS2, men som vi ännu inte fångat in på PS3.
Ryan nämner ett lägre pris som en av strategierna, där finns det fortfarande mer att göra. Det är heller ingen hemlighet att Kinect – åtminstone initialt– blivit en succé hos kidsen och barnfamiljerna. 10 miljoner sålda ex på några månader är betydligt mer imponerande än Moves 8.3 miljoner skeppade exemplar under ungefär ett år. Ryan nämner inte om Move är en av byggstenarna i planen, men något annat skulle förvåna oss.
– Det finns fortfarande mycket av PS3:ans potential att sälja.