Fallout: New Vegas-utvecklaren Joshua Sawyer tror PS3-lagget beror på djupa problem i spelmotorn och att det kan ta "lång tid att lösa" – Bethesda förnekar.

I en teknikartikel hos Eurogamer förklarar #Fallout: New Vegas project director- och lead designer-ansvariga Joshua Sawyer att PS3-lagget i #Skyrim kan ta "lång tid att lösa". Han menar på att problemen sitter djupt i själva spelmotorn som spelet använder – något som #Bethesda förnekar.

Joshua Sawyer har tidigare erfarenheter av Skyrims Creation-motor, som är en ny variant av Gamebryo som användes i just Fallout: New Vegas.

Som vi tidigare rapporterat kommer inte den anländande 1.3-patchen att råda bot på PS3-lagget, något som skvallrar om att herr Sawyer kanske har på fötterna.

Men Bethesda är, inte helt otippat, av en annan åsikt.

– Nej, det är inte sant. Han tar upp problem vi löst för länge sedan. Josh Sawyer jobbade inte på Skyrim eller denna motorn och hans kommentarer reflekterar inte hur den nuvarande tekniken fungerar, säger Bethesdas PR-ansvarige Pete Hines.

Tidigare var det tänkt att 1.2-patchen skulle ha fixat de allvarliga PS3-problemen, men istället fick den drakarna att flyga baklänges.

Medan du väntar på en lösning så ber Bethesda alla PS3-ägare att stänga av autospar-funktionen och fria upp så mycket utrymme som möjligt på hårddisken. Att låta tiden passera in-game via "wait"- eller "rest"-alternativen i upp till 30 dagar kan möjligen också resultera i en aningens stabilare performance.

Lättare att utveckla till konsol my ass. Hahaha! Hard reset kom oxå till just PC för att det var enklare samt billigare att utveckla spelet till PC. 09/12 PC är svårast att utveckla för och har mest problem. Bland konsolerna har alltid Playstation legat bra till, och denna generation är Ps3 värst. Vill du ha spel som fungerar bra på release, köp dem till Wii eller 360. Står du ut med buggar och patchande,... 08/12 Så länge de kapitalistiska ländernas ständiga kriser förklaras med enskilda personers/institutioners misstag kommer kapitalismen inte vara kapabel att hantera sina kriser. Varje lösningsförsök slutar bara i en ännu värre kris. Krisen handlar inte om reg... 08/12 Ja han var säkert inte med på den här motorn, för det är ju en "helt ny" motor :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))... 08/12 Inte stött på en ända bugg i Skyrim än, på ps3. Är lvl 45 och har tomtat runt överallt och gjort mer saker i detta spel än något annat spel denna generation. Nu ljög jag föresten. En drake blev under en fight jävulskt förbannad på en stor sten istället... 08/12 Chaos..? Du menar såna därninga som jag hugger med min yxa i Warhammer? :) 08/12 Så en kille säger att problemen är stora och inte kommer lösas på ett tag. Bethesda säger att de problemen han pratar om är lösta för längesen, men kan fortfarande inte släppa en patch som fixar ett spel som personer betalat fullpris för? Kanske dags... 08/12 Hah, jag uppskattar din välsvarvade svar samt resonemang. Jag tänker mig också att det är lätt att läsa in mer i det folk skriver än man tror. Exempelvis, om jag påpekar att jag studerar till socionom, eller än mer om jag sagt det i samma mening som när... 08/12 Redigerade så mycket att du hann svara innan jag redigerat klart :P Jag tycker inte jag gjorde några direkta anspelningar på vare sig gott eller ont eller rätt eller fel i det jag sa. Jag kan för övrigt också påpeka att jag inte tror mig ha någon särski... 08/12 Eller, människan blev bekväm och lät hjärnan släpa efter? :) 08/12
Skicka en rättelse