Biowares åtta minuter långa utvecklardagbok röjde att deras massiva online-Stjärnornas krig kommer pågå en lång, lång tid.

Igår drog #Star Wars: The Old Republic igång på riktigt och det är säkert en hel del av er som viftat med era ljussablar lite här och där. #Bioware lät i samband med släppet få ut utvecklardagboken nedan. Som du kanske spanade in, men vi glömde nämna en viss punkt om tidsförhållning. De tänker nämligen aldrig låta The Old Republic ta slut, och aldrig är hemst långt fram i tiden.

– Det är svårt att just nu säga var vi kan tänkas eller inte kan tänkas ta oss an när det kommer till framtida projekt. Vi är väldigt upptagna med att bygga på framtida SWTOR-innehåll såväl som att fortsätta att förbättra tjänsten. Det här kommer aldrig ta slut, säger Greg Zeschuk i nedstående utvecklardagbok.

[video=10481]

Vad innebär begreppet aldrig för dig?

Prova EVE-Online... men så finns det ju gamla MUD där de faktiskt återställer spelvärlden till början igen när man klarat allt. 28/12 Felet med alla MMO är att endgame bara är grindande efter gear eller meninglöst pvp, allt där före är ständigt upprepade "hämta/döda X enheter" quests, och att du aldrig påverkar spelvärlden nämnvärt. Hade det inte varit roligare med ett MMO där dina... 22/12 Åh nej jag som hade huvudstånk problem med det där "is this burning.. aaaaaaan eternal flame" tänd ett ljust smacket, nu har man ett spel som kanske kommer in i solens solar plexus tillsammans med diamanter. 21/12 Finns absolut stora chanser att det kommer slå wow. Verkar som folk glömmer lätt att för varje dag som går ökar jordens befolkning och därmed några nya 15 åringar som är sugna på att prova ett mmorpg för första gången. Och vilket mmorpg väljer man idag... 21/12 Du menar inlevelse... Jo jag förstår det, men även om det skulle bidra till inlevelsen så kanske jag fattat för länge sedan vad de tänker säga och vill gå vidare. Då tvekar jag inte en sekund att avbryta dem mitt i meningen och gå iväg. I alla fall fung... 21/12 Vi tillåter det inte att ta slut. 21/12 Immersion. SWTOR har hittat nått jag saknat i många andra mmo, att det är kul att följa storyn. Mycket tack vare dialogerna. Jag känner inte att jag måste (eller vill för den delen) klicka bort dialoger för att få börja grinda questmob för exp så fort... 21/12 Du får ju inte riktigt samma upplevelse genom att bara läsa igenom texten och sen utföra uppdraget. Jag tror att BioWare vill att du ska leva dig in i historien och verkligen ta del av den och påverka den på riktigt. Pröva på detta och du kommer förstå. 21/12 Vem orkar lyssna på NPC:erna när man kan läsa texten mycket snabbare... Egentligen håller jag med dig om att det är bättre med story-baserat och det är säkert coolt med voice-overs men samtidigt så brukar jag faktiskt läsa mycket mycket snabbare än vad... 21/12 +1 Logiken i att blanda in verkligheten är skrämmande 21/12
Skicka en rättelse