Precis alla på EA dansar nakna i dollarsedelregn och konstaterar att Star Wars: The Old Republic är snabbaste onlinerollspelet att nå en miljon prenumeranter.

Natten mot julafton lät #EA röja att starten för #Star Wars: The Old Republic var en redigt positiv sådan (för dem som lyckades ta sig förbi kötiderna). Tydligen är spelet snabbaste mmo:t någonsin att nå en miljon prenumeranter, och det räknar då in alla som började lira med Early Access ändra fram till som tidigare nämnt natten mot julafton. Då hade alla spelare tillsammans lyckats prestera ordentliga siffror:

  • 28 miljoner ingame-timmar, vilket ungefär skulle vara som att kolla på alla sex Star Wars-filmer två miljoner gånger.

  • Snittat fem timmar speltid per dag.

  • 3,8 miljoner karaktärer har skapats, varav 510 000 Jedi-riddare och 550 000 Sith-krigare.

  • 2 miljarder datorstyrda karaktärer har slaktats under de senaste 8 dagarna (sedan Early Access drog igång)

Har du provat på The Old Republic ännu och i så fall, vad tycks? Nästa vecka sätter vi vårt betyg, men du kan redan nu läsa första delen av vår tudelade recension.

Knappast "Sith krigare". SW. Överflöd av SITH SORC/Sins dock.. Om Fragzone egentligen menar hur många är Republic vs Empire... För övrigt är Force jump är helt klart spelets skönaste ability. Inget ´NOT in COMBAT MODE" bara vänta 30 sek på cooldown och... 27/12 Spelat spelet upp till level 19 sen blev jag så extremt uttråkad att jag tog bort det. Jag verkligen avskyr instans baserade spel där du inte känner att det är en stor värld du springer omkring i. WoW må knappast vara det bästa MMO:t ute just nu, tycker... 27/12 Tack vare BioWare så har man ett otroligt spel som detta, likt MASS EFFECT serien, som du per döma på din kommentar aldrig hört talas om. 27/12 Ett riktigt bra mmorpg! Inte sedan WoW drog mig in 2006 har jag varit så engagerad. Har testat diverse spel efter jag lade ner WoW 2008 men aldrig riktigt fastnat förrän nu. Storyn och alla härliga detaljer de öst in i spelet är guld! 27/12 Och SWToR har en utvecklingstid på 6-7 år, och en budget (spekulerat) på 2 miljarder..... Dom har haft hur mycket tid som helst på sig att kolla vad andra gör bra/dåligt och integrera/göra det ännu bättre i swtor. Men nä. 27/12 Andelen powerlevellers är en extrem minoritet dock så de har tid på sig. 27/12 Mmos lever och dör med endgame det har ungefär 2 månader på sig att leverera endgame som fungerar för de som powerlevlande om det inte fungerar efter den tiden är spelet dött mer eller mindre. raiding är i princuip allt när det kommer till endgame i des... 27/12 Själv är jag ett stort fan av kommentarer som jämför SWTOR med WoW och tycker att saker funkar så dåligt i SWTOR i jämförelse när SWTOR har varit ute i ca 1 vecka och WoW har typ 7 år snart av polering, patchning, expansioner osv. 27/12 Ytterligare ett bevis på att man kan sälja vad osm helst med bra reklam. Eller att man kan sminka gisar och sälja dem som exotiska djur, eller i dett afall göra en WoW klon med nytt skin och kalla de "revolutionerande nytt MMO", där gameplay är lika rev... 27/12 Jaha ja, så en persons åsikter är alltså den absoluta sanningen, där ser man... Själv känner jag, precis som många andra, att spelet känns, till skillnad mot många andra MMOs, väldigt "färdigt" redan. Alla spel, alla program, har buggar, SWToR har inte... 27/12
Skicka en rättelse