Drygt två veckor har gått sedan den 20 december och releasen av Star Wars: The Old Republic. Har den första tiden med det massiva online-rollspelet levt upp till dina förväntningar?

Den 20 december släpptes till sist #Star Wars: The Old Republic. Vi har hunnit recensera det galaktiska spektaklet och de flesta av er har antagligen hunnit en bra bit in i er rymdsaga och knutit an till era jedis, smugglare och sith-krigare. Men historien om SWTOR har antagligen bara börjat. #Bioware och #EA drömmer om att spelet kommer leva i tio år framöver, ja, kanske till och med tjugo. Finns förutsättningarna där, tycker du?

"Ja, jag kommer aldrig sluta spela", säger antagligen någon. "Usch, det här var dömt att misslyckas från start", är kanske en annan åsikt. Mmo är stora, rör upp känslor och livslängden på dem skiljer de från de flesta andra titlar. Se bara på #Everquest (1999) och #Final Fantasy XI (2003); för att inte tala om genrens husgud, #World of Warcraft (2005).

Hur har de två första veckorna med spelet varit? Särskilt online-rollspel tenderar att dras med ett antal mer eller mindre medgörliga barnsjukdomar, särskilt i dess begynnelse. I forumet kan du fråga om lösningar på problemen och även hjälpa andra spelare.

Själv har jag stött på en bugg och sättet den smittar på har gett den det mindre smickrande namnet "herpes-buggen" som förstört ett antal potentiella flashpoints-fester. Men, som sagt, detta snackar vi om i vår SWTOR-FAQ. Väl mött.

Finns inte många spel som lever upp till hajpen, och med tanke på att EA spenderade lika mycket pengar och tid som om det var ett call of duty spel, så är det inget undantag, även om det är ett Bioware spel. Men ett grymt spel utan tvekan. 21/01 alla klasser har väldigt välgjord och engagerande story till lvl 10 ungefär .. sen börjar det tunnas ut på ngt sätt ..och jag gillar inte republic questen lika mkt för alla karaktärer i dialogerna är så snälla och klämkäcka.. men är väl meningen att det... 18/01 Nej det lever inte upp till hypen. Att man har en egen class quest som är lite mer kött på benen än att "ut och slå ihjäl 35 jawas" byts ut till gå igenom den här grottan och spöa en "elit" miniboss får att komma vidare till nästa "act" får väl anses... 18/01 Jag har en 31 Juggernaut. Lätt en värdig uppföljare till KOTOR2, vilket var ungefär vad jag förväntade mig. Dom har lyckats med flytet i spelet viket många andra mmo:s har misslyckats med, när du trycker på en spell buffras den vilket gör att det blir... 08/01 Nej, verkligen inte. Jag förstår inte. MMO-marknaden står mer stilla än FPS-marknaden, och det är fan stilla det! Det finns ingenting som inte funnits tidigare, inte något som gör att man stannar. Nä tack. Kan någon komma med något nytt? Hoppas som fan... 08/01 Nej det lever inte upp till hypen. Faktum är att det kommer inte ens i närheten. Bioware ska nog hålla sig till singel player spel, för detta är ett skämt. Free to play inom 2 år. 07/01 -- tack , :D 07/01 Jag håller med, dock så tycker jag inte att man ska lita på vad en recension säger om ett MMO som precis har släppts. En fingervisning för personer som inte har någon aning om vad spelet handlar om är en annan sak, det behöver man inte en recension för.... 07/01 Det finns ju ett litet hänglås jämte knapparna som låser fast dom :) 07/01 och ekonomin i spelet är redan sabbad av att folk köper credits av goldfarmers .. så allt man vill ha på GTN är bara löjligt dyrt .. 07/01
Skicka en rättelse