Balanseringar av vapen i en online-shooter är alltid kontroversiella. För att få så många olika åsikter som möjligt har Dice lagt fram förslag till vapenändringar till Battlefield 3-communityn.

#Digital Illusions vill ha respons på några ändringar som de har funderat på att lägga in i #Battlefield 3. Ändringarna i vapnen går ut på att försämra de som används mest och som är för bra medan de vapen som inte används så mycket blir lite bättre. Alan Kertz, gameplay-designer på Dice, har skrivit ett inlägg om förslagen på Reddit.

– Jag arbetar på några omjusteringar eftersom jag känner att spelaren är begränsad i sina val på grund av att en liten del av all utrustning som finns är mycket bättre i alla kategorier än övrig utrustning. Det betyder tyvärr att den utrustning som överanvänds kommer att försämras medan den som inte används kommer att förbättras, skriver Alan Kertz.

Förslagen är inte alls spikade. De är idéer som ska stötas och blötas med communityn.

– Jag lovar inte att det här kommer att implementeras i spelet och jag lovar inte att det kommer att komma en uppdatering. Det jag vill ha är respons på mina förslag och en diskussion.

De föreslagna ändringarna är:

  • Foregrip: Planen är att göra träffsäkerhetsbonusen olika beroende på vilket vapen som den sätts på. Detta eftersom utrustningen i nuvarande form är för kraftfull på vissa vapen.

  • Bipod: Här föreslås en förbättring av rekyldämpning och spridning av kulorna eftersom stativet måste sättas upp innan det används.

  • Suppressor: Förslaget är att försämra den här utrustningen en aning eftersom den inte ger någon egentlig nackdel jämfört med till exempel Heavy Barrel.

  • Heavy Barrel: Den här utrustningen ska få ökad maxräckvidd och bättre träffsäkerhet för att bättre balansera den jämfört med Suppressor.

  • Flash Suppressor: Kertz menar att den här utrustningen generellt sett är dålig och underanvänd. Därför vill han förbättra rekyldämpningen.

Vad tycker du? Är ändringarna bra eller dåliga?

http://gifsforum.com/images/gif/troll%20face/grand/s4xqhk.jpg.gif 07/01 Fixa till Claymore så man inte kan huka sig för klara sig undan... De flesta tassar ju omkring i hukad ställning o då är den värdelös som skydd. C4 samt claymore ska inte gå att aptera inom zonen för att ta en flagga. Är såå trött på alla kidd spelare... 06/01 Grejen är väl också att man använder ett vapen man tycker om. Jag skulle nog vilja använda M4A1 men eftersom man måste ändra om själv varenda gång man byter lag så pallar jag inte. Varför gjorde de inte som på BC2 att man fick välja vad fan man ville?... 06/01 Det jag vill se för att balansera frontgrip är att granattillsatsen på för assault tar MYCKET längre tid att deploya och sikta med om man inte har den monterad på vapnet. Så vill man använda den så ska man ha rails inte några addons. För just nu finns... 05/01 Bara jag som tycker HSMG verkar ha för bra träffsäkerhet när folk i stort sätt springer och mejar ner en som att de hade en SMG , Och så klart menar jag på ett hyfsat avstånd . 05/01 Det ar inte vilket vapen du anvander som avgor skadan i BF3, det ar ammon. Alla vapen med samma ammo gor samma skada. Det som skiljer vapen at ar rekyl, omladdningstid, spridning, eldhastighet osv. 05/01 Bipoden behövs fixas, och sen tycker ja att ir siktet blev för hårt strypt med senaste updaten, bara en stor grön smörja. nu ser man ju bättre utan än med i mörkret, vilket känns fel. Skulle gärna se att de tar tillbaka bc 2 kniven och dogtags som spara... 05/01 Bara för att ett vapen används mycket behöver det inte vara OP, det är bara populärt. Många gnäller ofta i onödan när de blir dödade av samma vapen hela tiden. 05/01 Fixa input-lagg tack... 05/01 Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan. OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden. 05/01
Skicka en rättelse