Idag anser många att #Electronic Arts är roten till allt ont, men när Trip Hawkins startade företaget för 25 år sedan var jargongen annorlunda. Efter att ha blivit rik på #Apples snabba framgång ville han göra något eget och i oktober [[1982]] spikades namnet många idag ser på med avsky.

The original name had been Amazin' Software. But I wanted to recognize software as an art form and wanted to change it to SoftArt. But Dan Bricklin of Software Arts asked us not to use that name. So, in October of 1982 I called a meeting of our first twelve employees and our outside marketing agency and we brainstormed and decided to change it to Electronic Arts.

Hans vision gick också rakt emot mot vad många anser om EA idag - ett företag som köper upp utvecklare för att suga ut all kreativitet i jakt på snabba pengar.

Hawkins also wanted to properly credit and compensate the talent that produced games, giving them the same respect that artists in other media enjoyed. He envisioned Electronic Arts as a publishing company that would be known for its quality and professionalism, working with the best independent talent to make the computer game industry equivalent with film, books, or music.

Mer står att läsa i GamaSutras historielektion om företaget som idag är en av industrins jättar. Sju sidor som spänner över 25 år.