Säg "försening" och någon kontrar ofelbart med att ta upp #Duke Nukem Forever - trots att något officiellt lanseringsdatum aldrig angetts. Detta illa hånade spel är inne på sitt andra decennium i fråga om utvecklingstid och ändå har vi inte sett skymten av det åttiotalssnaggade råskinnets återkomst. Scott Miller på #3D Realms är förstås i högsta grad medveten om att det garvas åt problembarnet. I en pratstund med YouGamer berättar han vad som gick fel och upplyser samtidigt om att man under de senaste 18 månaderna vidtagit åtgärder för att ro projektet i land. Betryggande...
First, we fully admit we're screwed up the development of DNF, and it's now an industry joke. I laugh (and cry) when I think about it, too. Our fault is that we set the bar too high, and we tried too hard to make the game to beat all games. In the last 18 months we've taken a much more realistic look at the project, we've hired a truckload of experienced help, and I personally believe we are now on the right track... finally.
As for the question of Duke's lasting appeal, I believe strongly that it doesn't matter at all. DNF will succeed or fail not because of the Duke brand, but solely based on whether the game is great, or not. The original Duke Nukem 3D didn't have a large fan following, and yet it succeeded. DNF will have to stand on its own just the same.