Skräckisen #Amy släpptes förra veckan och belönades med skrämmande låga betyg, däribland av vår Sebastian Lind. Utvecklaren bemöter nu kritiken på sin facebook-sida och menar att om du inte gillade spelet kan det vara värt att pröva en enklare svårighetsgrad.
– Som många av er redan vet, Amy är ett SVÅRT spel. En del ogillade detta starkt medan somliga tyckte om det. Vi menar att detta är en del av överlevnadsupplevelsen som vi byggde upp eftersom vi ville att spelet skulle vara en utmaning, skriver Vectorcell.
De tillägger att de aktivt jobbar med att lyssna på kommentarerna och att mindre vana spelare istället satsar på den lätta svårighetsgraden.
– Detta kommer ge dem en mycket mer njutbar och smidigare upplevelse, särskilt eftersom det är sällsynt med checkpoints.
De tillägger också att fansen har gett det höga betyg, mellan 3 och 5 på XBLA och över 4 på PSN. Över 9500 betyg har hittills satts av spelare. Är du en av dem? Vad tycker du om Amy?