Det nya spelläget är en återgång till spelens krävande rötter och ska ge gamers en helt unik approach av Bioshock: Infinite.

Här kommer en nyhet som lär glädja hardcore-spelare. #Irrational Games har avslöjat det så kallade "1999"-läget i #Bioshock: Infinite, som ska utmana spelaren och det kommer behövas både färdighetsträning och en stor dos engagemang.

1999 är en present till fansen som saknar tiden när spel krävde mer av gamers. Den kommer att innehålla saker och tweaks som inte går att hitta i det vanliga spelläget – oavsett vilken svårighetsgrad du väljer.

– Vi vill ge våra äldsta och mest dedikerade fans valmöjligheten att återvända till våra rötter. I 1999 möter spelaren mer permanenta konsekvenser av sina beslut, berättar visionären och spelets creative director, Kevin Levine, i ett pressmeddelande.

1999 kräver också att spelaren väljer färdigheter och fokuserar på dem. Läget innehåller mer komplexa vapen, färdigheter och sätt att hantera hälsa. Den som suktar efter en utmaning ska hitta den här.

– Jag är en gamer av den gamla skolan. Vi ville vara säkra på att ta tillvara på spelstilar hos såna som mig.

Konsol hatar är jag inte, dock så tycker jag att spel som finns både till PC/konsol oftast inte får den kärlek de behöver, föredrar exklusiva titlar till plattformarna istället för att en version (Bayonetta är väl ett skräck exempel) ska bli "kasst".... 20/01 Jo det stämmer nog att det är svårt att göra spel till både konsol och PC, dom har t.ex helt olika kontroller. Så det kan jag hålla med dig om :). Angående auto-aim orkar jag inte gå in på dock, kan bara säga att det inte är så värst mycket som dom fles... 20/01 För att jag personligen tycker att det är svårt att göra ett spel som är bra både till konsol och PC utan att göra förstora ändringar, konsoller brukar ha mycket mer auto-aim vilket PC inte brukar ha. Jag tycker bara att Hannu väckte ett intresse som... 20/01 Du är medveten om att den "äldre skolan" även spelade på konsoller under 70-80 talet? :) Antingen hängde man vid ett arkadkabinett eller hemma med polare runt Atari 2600'n. Spelen som fanns till pc under den tidsepoken ville man ju inte ens ta i med tån... 20/01 Låter riktigt jävla bra! :) 20/01 Someone_is_WRONG_on_the_internet.jpg du vet, folk kan inte låta idioti vara utan måste ge ett fruktlöst försök att visa att någon har fel och att de måste ändra sina åsikter (vilket aldrig hänt i internets historia). Såna här lägen får gärna flera spel... 20/01 Fan alltså FZ medlemmarna borde ställa upp i någon "byta samtalsämne" tävling. Spelar fan ingen roll vad ämnet är, det lyckas ändå övergå till "KONSOL VS PC". "ja här har vi då va en jävla fin häst...." "OMFG MIN PC ÄR FINARE, MEN JAG HATAR KONSOLLER... 20/01 Och från att ha varit totalt ointressant blev det ett givet köp. 20/01 Alltså, göra ett spel svårt är ju enkelt om man inte tar spelarens frustration med i beräkningen. Det händer ju fortfarande ibland och ex MoW Vietnam är ju ett exempel där den första levlen lär avskräcka även mer erfarna RTS spelare. Bara sätt omöjliga... 20/01 Haha, vadå för synvinkel måste jag få fråga? Vad kan man få för bra synvinkel ur "Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag." ? 20/01
Skicka en rättelse