Innan #Mythic Entertainment köptes upp och blev en del av #Electronic Arts hade det varit oberoende i tio år och i en Next Generations intervju säger företagets skapare Mark Jacobs har övergången inte bara varit en dans på rosor. Trots detta tycker han dock att fördelarna väger över.

I haven?t had a boss in twenty years, so it's been a real paradigm shift. Has it always been fun? No. Of course there are challenges. There's always those moments when you think 'oh my God, why did I sign up for this?' But overall, it's been a net positive. If it wasn't a net positive I would not be here.

#Mythics stora projekt för tillfället är #Warhammer Online, ett spel som varit på gång länge, men då hos andra företag. Jabocs avslöjar att Games Workshop kom till dem och erbjöd dem den eftertraktade licensen, men det var inget självklart val att hoppa på tåget.

I told them to take some time, decompress, figure out what went wrong, decide what they really wanted to do as a company, and then come back and talk to me again. They went away and they really did a deep dive. They thought about what went wrong. They outlined the lessons they'd learned. And what they wanted to achieve. So we talked some more.

Trots att ett nytt MMORPG är på ingående har de inga planer på att överge spelet som satte dem på MMO-kartan - #Dark Age of Camelot. De tänker fortsätta stödja spelet så länge det är ekonomiskt försvarbart och det finns ett intresse från dess community.

We'll keep the servers on as long as our players play. The gamers are paying, they're enjoying themselves. So it's not making the fortune we all hoped. Why shut it down? As long as it's profitable, why not keep it going for the community? Show the community that you do care about them. We're not just about, 'oh it's got to be making a billion dollars a year to keep it running'.

Skicka en rättelse