Ray Muzyka kan inte säga något om vad storyn kommer innehålla, men säkerställer att de vill leverera en djupare story än vad som är sedvanligt i ett realtidsstrategilir.

I december förra året tillkännagav #Bioware att de slipar på #Command & Conquer: Generals 2, en uppföljare till ett för sin tid väldigt omtyckt realtidsstrategilir. Många har frågat sig hur Biowares inblandning kommer påverka spelet, och Ray Muzyka på företaget har i ett snack med Kotaku meddelat att de har en djupare tanke kring det.

– Vi vill få till Bioware-kvalitet. Vi vill få till en medryckande story till en realtidsstrategisk upplevelse och det är en riktigt intressant möjlighet att föra in mer story i det utrymmet. Vi ser det som en möjlighet att innovera och ge spelare mer, men på ett sätt som känns rätt för genren. Vi vill få till en mer medryckande och berörande upplevelse för fans av realtidsstrategi.

Abstrakt så det förslår, och även om han inte röjde något konkret om spelet lät han meddela att det första Command & Conquer var det första spelet som Bioware-gänget lirade i sin källare, vilket ledde till att Baldur's Gates stridssekvenser var delvis inspirerade av genren.

Tror du att #Bioware Victory (substudion som jobbar med Generals 2) kommer få till en känsla som liknar #EA Los Angeles, dess föregångare #Westwood Studios eller kanske mer i stil med andra Bioware-titlar?

Samma här, skirmish har man ju lirat som fn men nå kampanjer orkar man inte med. Det enda liret som lyckats hålla kvar mig är settlers. Inte femman dock. 04/03 Om du blir uttråkad av singleplayer kampanjen så är det väl precis där de ska lägga sitt krut. Där finns ju största förbättringspotentialen då. 28/02 Jag älskar RTS-spel men inte för deras SP-kampanj. Jag har börjat på de flesta kampanjer men blir uttråkad. För mig får de gärna lägga alla resurser på att göra MP-delen så bra som möjligt. 28/02 Som en annan skrev, World in Conflict är nog tidernas bästa RTS när det kommer till singleplayer. 27/02 bara westwood kunde göra c&c spel med känsla.. det här är bara en snabb cash-in .. C&C dog efter yuris revenge.. och kan sätta en femma på att man bara kan spela usa i kampanjen(som är 4 timmar lång) 27/02 Ska jag rannsaka mig själv står inte story i fokus för ett bra RTS. Däremot ett intressant universum. Strategi ska ge spelaren en "världsherraväldeskänsla", där målet helgar medlen. Jag vill ha maffiga massförstörelsevapen, jag vill kunna bygga upp en... 27/02 Alltså, ni vet att Bioware Victory är omdöpt från Victory Games, som består av majoriteten av strategifolket från EA Los Angeles? "Bioware" är bara ett märke, typ som "EA Games" var förr i tiden. 27/02 Det låter helt rätt tänkt och det är klart intressant. 27/02 Det här är tyvärr alldeles för sant. Annat var det på den gamla goda tiden... 26/02 Bioware can go suck a tractor at this point. Smekmånaden är över och vi har börjat vakna och se att hon kanske inte var så jävla artistisk och intressant och antagligen bara var ute efter våra pengar hela tiden. Dom där intressanta sakerna hon sa i börj... 26/02
Skicka en rättelse