I december förra året tillkännagav #Bioware att de slipar på #Command & Conquer: Generals 2, en uppföljare till ett för sin tid väldigt omtyckt realtidsstrategilir. Många har frågat sig hur Biowares inblandning kommer påverka spelet, och Ray Muzyka på företaget har i ett snack med Kotaku meddelat att de har en djupare tanke kring det.

– Vi vill få till Bioware-kvalitet. Vi vill få till en medryckande story till en realtidsstrategisk upplevelse och det är en riktigt intressant möjlighet att föra in mer story i det utrymmet. Vi ser det som en möjlighet att innovera och ge spelare mer, men på ett sätt som känns rätt för genren. Vi vill få till en mer medryckande och berörande upplevelse för fans av realtidsstrategi.

Abstrakt så det förslår, och även om han inte röjde något konkret om spelet lät han meddela att det första Command & Conquer var det första spelet som Bioware-gänget lirade i sin källare, vilket ledde till att Baldur's Gates stridssekvenser var delvis inspirerade av genren.

Tror du att #Bioware Victory (substudion som jobbar med Generals 2) kommer få till en känsla som liknar #EA Los Angeles, dess föregångare #Westwood Studios eller kanske mer i stil med andra Bioware-titlar?