Berättelsen och karaktärsdesignen är redan gjord, hävdar Fallout-skaparen angående sin vision om att göra en uppföljare till klassiska Wasteland.

Innan #Fallout skapade speldesignern Brian Fargo #Wasteland 1988 – ett äventyr som kan ses som den andliga föregångaren till den serie som senare slog rollspelsvärlden med häpnad under 1990-talet. Nyligen kunde FZ avslöja att Brian Fargo kommer samla in pengar till den uppföljare han velat göra i 20 år, och i en färsk intervju förklarar han att mycket av grundarbetet med tvåan redan är gjort.

Att Wasteland 2-planerna först nu tycks bli verklighet kan vi tacka Tim Schafer och hans insamlingsprojekt för.

– Hela industrin överraskades av att Double Fine lyckades samla ihop så oerhört mycket pengar för ett indie-projekt och jag är säker på att varenda utvecklare i världen började tänka på det. Innan jag ens kunde snacka med mitt gäng så fick jag fans som pingade mig om att göra ett nytt Wasteland. Jag tillät mig att bli lite uppspelt och jag tror att den här titeln skulle passa som Kickstarter-projekt. Vi hade redan lagt ner mycket ansträngningar på historien och karaktärsdesignen när Jason Anderson var ombord så jag börjar inte från noll, säger Brian Fargo.

Brian Fargo basar numera över #Inxile Entertainment, men var med och grundade legendariska #Interplay och har titlar som #A Bard's Tale, #Fallout och #Fallout 2 på meritlistan. Den fullständiga intervjun läser du här.

Skicka en rättelse