Trött på krigsspel i stil med Call of Duty och sugen på en mer old school-smakande upplevelse? I sådana fall kan detta Kickstarter-projekt vara någonting för dig!

Meriterade #Halo: Reach- och #Ghost Recon-veteranen Christian Allen har startat ett nytt företag där han, med Kickstarter som hjälp, hoppas kunna samla in 200 000 dollar till en hardcore-shooter av old school-typ.

Är du trött på dagens mer lättillgängliga krigsspel så kan det här kanske vara något för dig. I dagsläget har 197 uppbackare skramlat ihop 8953 dollar, med 27 dagar tills insamlingen är över.

– I åratal har fans av taktiska shooters bönat och bett om att någon ska göra en kvalitativ taktisk hardcore-shooter. Men i motsats till denna efterfrågan har utgivarna struntat i realismen och taktikerna i utbyte mot lättillgänglighet och en "cinematisk" känsla, säger Christian Allen om sitt Kickstarter-projekt.

– Denna kampanj är till för att ta reda på om min teori stämmer att äkta taktiska shooters inte är döda, och att tillräckligt många människor vill ha dem för att rättfärdiga utvecklingskostnaden.

Tänker du backa upp Christian Allen och hans spelstudio i deras quest för att återuppliva gamla tiders krigsspel?

Det är ju detta han vill ge oss http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nmX1cN9Uj88#! 16/03 Du måste skilja på GRAW 2 och GR 2, Och GR 2 och REACH är ju inte direkt något som imponerar hos en oldschooler som gillar taktiskta gamla spel som GR, R6 m.m.. Fy fan vad jag skulle vilja ha ett gammalt spel som första Ghost Recon igen, så jävla stämni... 10/03 Ja, jag har också lite svårt att identifiera vad de menar med det. För mig luktar det CS i allra högsta grad. Andra klassiker är ju Armed & Dangerous (iaf 1:an). Jag tror de får specificera lite. Men varför bygga hjulet när det redan finns? Vore det int... 08/03 Nä varför det? Halo Reach är väl det ända som gick käpp rätt åt helvete? 06/03 Halo håller jag med om men Ghost Recon 1 är ju inte direkt casual men visst kan jag hålla med dig om att man mer tänker på gamla spel som Quake, Duke Nukem 3D, Dark Forces när man hör hardcore-FPS. 06/03 "Hardcore-fps" för ju snarare tankarna till Quake än ett lättillgängligt och långsamt casualspel såsom Halo eller Ghost Recon. 06/03 Låter för bra för att vara sant. Men killen har REACH och GRAW2 kompetens i ryggen = win win! Jag bidrar! 06/03 Tja, för ett gott ändamål som detta kan man nog tänka sig att sponsra en slant :) Om inte annat så för att visa att det går att skapa annat än CoD-kloner också, något alltför många utvecklare helt tycks ha glömt dessa dagar. Halo CoD, Battlefield CoD,... 06/03 Interstellar Marines, Double Fine's Adventure Game och nu HC Tactical shooter! Så glad över den nya rutten som dessa utvecklare tar. Hoppas de lyckas! Kommer att försöka att stöda alla. 06/03 För mig har alltid Halo varit en del av första vågen som gick bort från old-school. Jag har kanske fel men jag vill inte kalla Halo old-school. 06/03
Skicka en rättelse