Ett fan har anmält Bioware och Electronic Arts till amerikanska motsvarigheten till konsumentverket på grund av "falsk marknadsföring" av Mass Effect 3.

Slutet av #Mass Effect 3 har inte blivit särskilt uppskattat av fans. Nu tar ett fan som känner sig lurad fallet vidare till Federal Trade Commision, den amerikanska motsvarigheten till konsumentverket.

– Efter att ha läst igenom listan av löften om spelets slut som de gav i sin marknadsföringskampanj och i intervjuer är det uppenbart att produkten som vi fick inte levde upp till några av dessa påståenden, skriver en användare på Biowares forum.

Listan som forumanvändaren hänvisar till har samlat alla löften om sluten i Mass Effect 3. Om #Bioware inte infriar löftena och ändrar slutet innan hans returtid går ut tänker han lämna tillbaka spelet. Han uppmuntrar också andra att göra samma sak.

– Det här är inget som jag gjorde med glädje, men efter det förfärliga slutet som inte på något sätt var den produkt som hade marknadsförts till mig och bristen på något sorts vänligt svar från Bioware/EA kände jag att det var min enda utväg.

Bioware har lovat att bemöta kritiken. Men om de gör det innan den upprörda spelarens 30 dagars returrätt går ut är tveksamt eftersom de väntar på att fler ska hinna klara ut den sista delen i trilogin innan de avslöjar något.

Funderar du på att lämna tillbaka ditt Mass Effect 3?

Skicka en rättelse