Mannen bakom Devil May Cry-omstarten har ett öppet sinne för delar av kvinnors kroppar, men han menar att utvecklarna måste se bortom storbystade damer för att locka den mogna publiken.

Tameem Antoniades, en av huvudmännen bakom nya #Devil May Cry, har "inget emot stora bröst" men menar att #Capcom måste stimulera vuxna och mogna gamers på andra plan.

– Sant är att den genomsnittliga konsolspelaren är över 30 – något som jag absolut tror på – då kan du inte använda de där billiga tricken för att "tuttlocka" folk till att köpa ditt spel, förklarar Tameem.

Han fortsätter:

– Jag har inget emot stora bröst, faktum är att jag gärna skulle ha mitt huvud vilandes på ett par sådana just nu, men om du ska försöka att stimulera någon på flera plan, så finns det bättre sätt. Om du tittar på filmstjärnor så är kvinnorna folk attraheras av ofta inte dem med störst bröst. Du måste vara attraktiv på ett annat plan.

Han lyfter fram #Ninja Theorys #Enslaved och den kvinnliga hjältinnan, Trip (bilden).

– Spelarna älskade henne, inte för att hon hade stora bröst och högklackat, men för att hon kändes som någon du kunde ha som flickvän. För mig är det mer attraktivt än en prostituerad som går omkring med ett stort gevär.

Skicka en rättelse