Förhoppningen är att utvecklarnas designval ska uppmuntra spelarna att hålla sig till en typ av karaktär utan att de ska byta skills i tid och otid.

#Blizzard har via deras officiella #Diablo III-forum gett oss ny insikt i hur de tänker kring end game i deras diaboliskt efterlängtade "kötta-monster-samla-loot"-spel. Bland annat hoppas de att deras designval ska uppmuntra spelarna att hålla sig till en viss typ av karaktär utan att du ska behöva byta skills i tid och otid.

Förhoppningen är också att det ska "kännas värt att döda bossar", och att de ska lyckas undvika att det bästa sättet att få utrustning är genom att springa igenom vissa korta partier i spelet om och om igen.

Nedan läser du hela Blizzards meddelande.

Klicka för mer information

We’re working hard on balancing and testing Diablo III, and one of the major components is making sure that the end game experience is fun and exciting. We’d like to share a few of our goals for end game:

We have an enormous number of skill build combinations, and we want a lot of those skill builds to be viable and interesting

While there are millions of skill builds available to players, we don’t want players swapping skills regularly to beat specific encounters as they come up

We don’t want repeatedly running specific three-minute chunks of the game to be the most efficient way to acquire gear for your character

While a three-minute run shouldn’t be the most efficient, we also don’t want you to feel like it’s a two-hour commitment every time you sit down to play

Bosses should still feel worth killing

Nephalem Valor is one of the major new systems in Diablo III and it kicks in at level 60. Keep in mind that this is still in testing and we’re still working out the details. Here’s how it currently works internally: Rare and Champion packs already have great loot on them. By killing a Rare or Champion pack, not only do you get their loot, but you’ll also receive a buff granting you increased magic find and gold find. However, if you change a skill, skill rune, passive, or leave the game, the buff disappears. As an extra reward, if you kill a boss while this buff is active, you’ll receive extra loot drops from that boss.

The exact amount of magic find and gold find provided by the buff is still being reviewed, as is the amount of extra loot you get from a boss while the buff is active. We’re also playing around with whether or not the buff stacks, what the duration should be, and whether or not it should persist through death. We want to make sure the buff is strong enough to make staying in your current game more rewarding than creating a new game. At the same time, if the buff is too strong, it risks making shorter play sessions feel not worthwhile.

We expect this system will encourage players to stick with a skill build of their choice, select an area of the game they enjoy, and sweep it for rare and champion packs on their way to a boss, finishing off a run with a boss that’ll be worth killing. If you wanted a shorter play session you could be done at that point, but if you have more time, the path of least resistance would ideally be to stay in the same game and make your way towards the next boss.

Diablo III släpps den 15 maj till pc och Mac. Vad tycker du om Blizzards ovanstående resonemang?

Tack till FortuN för detta #nyhetstips!
Ingenting angående göra encounters så man ska använda huvudet ist för stå och spamma 3-4 knappar som en idiot. dom måste förstå dagens spelare är bättre och kommer tröttna snabbt på dumb down play, dock kommer väl 90% av fz spelarbas iaf kunnat kanske... 23/03 Det skulle förvåna mig om man inte kan det. Det kommer nog säkert finnas många som lägger up games där bara spelare med "egenfunnet" gear får vara med. När spelet varit ute några månader blir det nog svårt att skilja grupperna åt, dock. Förhoppningsvis... 23/03 Ja, man kan betala för att slippa spela spelet så att säga. Kan man gå in i PVP med köpta saker tro? 23/03 Angående det med att köpa items för riktiga pengar, så tycker jag det är bra för dem som tänker göra det. Tänk dem som spelar hela dagarna eller helger (som faktiskt har mängder med tid att spela). Dem får ihop till bra items genom att spela mycket, men... 22/03 Achievements antar jag är ett bra sätt att hålla en titel vid liv efter att end-game content besegrats. 22/03 Jo, den är lite lurig. Det fulaste är att den resetas om man loggar ut. De vill att man ska sitta långa, ohälsosamma pass, hehe. 22/03 ja, det har du rätt i. Defenetivt en smartare lösning än denna gold find buffen. 22/03 Kan ju vara lite opraktiskt om man måste gå på toa och missar bonusen, men på det stora hela så kommer det ju inte att bli aktuellt fören man nått L60, dvs aldrig för mig eftersom jag kommer att skapa nya karaktärer i vanlig ordning (suck... kan inte... 22/03 Ett potentiellt problem är det där med delad magic find. Alla inne i samma game "delar" på magic find och den effektiva megic finden blir den genomsnittliga av alla spelares. Betyder det att jag kommer att få mindre magic find om någon annan väljer att... 22/03 dom skulle ju kunna införa en liten text i tooltip som säger looted by: namn så får man lite större epeen av att ha sitt eget namn där på gear, om det nu ens går att inspecta varandra.. (inte spelat diablo sen 1an). 22/03
Skicka en rättelse