Maxis förklarar hur ekonomin fungerar i stadsbyggarsimulationen Simcity.

Nya #Simcity ger intryck av att vara en ruskigt avancerad stadsbyggarsimulator, så vad är då bättre än en ordentlig genomgång av utvecklarna själva om hur stadens ekonomi fungerar? I senaste filmklippet får vi en grundläggande beskrivning på hur det ekonomiska samspelet mellan boende-, industri- och handels-områden fungerar i praktiken.

[video=11244]

Haha! Tagga ner lite PCKaffe. Jag tror inte heller på mikrotransaktioner, men om han ska backa upp det är det väl snarare logiskt argumenterande resonemang än en källa som han får backa upp det med, då det är en ren spekulation. DLC tror jag EA kommer... 20/04 mmmmm, samtidigt som vi köper COD Zlatan Edition 08/04 Behövs det en källa för mitt påstående? Vi kommer tillbaka när din stad brinner. 08/04 Nästa COD spel kommer vara ett microtransaktionbaserat fotbollsspel där man får betala 20kr för varje boll i spelet. Jag kan också dra vilt korkade påståenden från ingenting. Backa upp med en källa tack. 08/04 Kom ihåg att det är EA. Antagligen kommer spelet att bli så fördummat och sakna så många funktioner att alla över 6 år kommer att bli besvikna. Kommer INTE att förbeställa, men hoppas hoppas och hoppas att det kommer att bli ett bra spel. 08/04 Först och främst krävs det internet för att ens kunna installera och starta spelet. När stadens ekonomi håller på att falla eller staden brinner så betalar man in 20-50 kr så är det okej och ännu starkare. Vi får väl se. :) 07/04 Från vilken röv drog du det? För det var verkligen inte från trailern. 07/04 Är det ett skämt eller? sådär har stadssimulatorer fungerat i EVIGHETER. Jag tror Sim city kommer vara lika casual som Sim city societies och serien är princip död för gamers 07/04 Det där var ju väldigt basic 07/04 Undrar hur mkt det skiljer sig från CitiesXL egentligen? Såg ut att vara ett rätt simpelt men ändå välutvecklat system. 07/04
Skicka en rättelse