Chefen på Epic Games säger att Electronic Arts inte var nöjda med försäljningen av Bulletstorm. Han menar att piratkopieringen av pc-versionen var en del av orsaken.

Mike Capps på #Epic Games säger i en intervju med gamespot att försäljningen av #Bulletstorm inte levde upp till utgivarna #Electronic Arts förväntningar.

– Bulletstorm var väldigt uppskattat bland kritiker, och jag tror att många verkligen gillade att se något nytt. Från ett försäljningsperspektiv var det bra, men inte fantastiskt. Jag tror att EA hoppades på att vi skulle sälja bättre.

Han menar att piratkopieringen av pc-versionen är en del av problemet men erkänner också att pc-konverteringen inte var den bästa.

– Vi gjorde en pc-version av Bulletstorm, och den sålde inte så bra. Jag tror att det berodde mycket på pirater. Visst var det inte den bästa pc-portningen någonsin, men piratkopiering var ett ganska stort problem.

Mike Capps berättar också att ingen uppföljare är planerad. Studion #People Can Fly, som är en del av Epic och tidigare gjorde Bulletstorm, jobbar istället på ett ännu ej tillkännagivet spel.

Skicka en rättelse