Efter stora spelaravhopp kommer ytterligare ett tungt bakslag för Biowares galaktiska mmo.

Ett okänt antal #Star Wars: The Old Republic-utvecklare har avskedats i och med en omstrukturering på #Bioware Austin. I en post på mmo-rollspelets officiella forum bekräftar Bioware-grundarna Greg Zeschuk och Ray Muzyka de tråkiga nyheterna.

– Sorgligt nog tar vi farväl av några talangfulla, passionerade och exceptionellt hårt arbetande människor som hjälpte till att realisera SWTOR. Att påverka människors liv på det här sättet är alltid väldigt svårt, men vi ser till att behandla de här människorna med värdighet, rättvisa och respekt.

Duon försäkrar spelarna om att ett stort team fortfarande jobbar på spelet, med framtiden och betydande uppdateringar i åtanke.

– När vi blickar framåt är studion alltjämt passionerad över de många kommande initiativen för Star Wars: The Old Republic. Var lugna, vi kommer att fortsätta vara dedikerade för att leverera kvalitetsservice i SWTOR till er, våra fans, och vi kommer stödja och få spelet att frodas under veckorna, månaderna och de kommande åren.

Tror du fortfarande på den där mmo-galaxen långt, långt bort?

Men... WoW hade mer raid content än SWTOR när det släpptes, så det skiter sig hur man än vrider och vänder på det. 25/05 Att avskeda personal i detta skede är iofs ingenting ovanligt. Spelet har släppts, utvecklingsfasen är över och de behöver bara folk till vidare underhåll och det content som ska släppas framöver. Så att folk får lämna företaget nu är helt normalt. Att... 24/05 Borde nästan förstått att det skulle skita sig. För mycket fokus på questande och vägen till 50. Sen var det mer eller mindre dött. Argumentet att "wow hade inte 1000 raids vid release" håller inte riktigt. 2012 är förväntningarna lite högre då man vant... 24/05 Du har påstått att du anser att de problemen som folk nämner beror på andra saker som till exempel undermåliga datorer och dålig nätverksuppkoppling vilket indirekt implicerar att problemen inte finns, vilket det gör. Åter igen, enbart för att du och... 24/05 syns :/ 24/05 Får hjälpa/testa SWGEmu.com istället med deras alpha(ev pre-), de har kommit en bra bit på sin Pre-CU-SWG-emu. 24/05 När man lyckas faila ett spel som detta med all lore, då är man värdelös eller centralstyrd. Man märker att de som gjort spelet kan och vill men att de sedan blir utmanövrerade av någon konsol- spelande idiot till ansvarig. Sjukt tråkigt 24/05 Nu är inte jag den som brukar försvara TOR eller så men det är ju heller inte ovanligt att folk får sluta efter en launch (som med mmo-mått mätt kan vara ett tag). Så det är nog lite sådant involverat också. Måste vara riktigt osäkert att jobba som supp... 24/05 ibland är en snygg förpackning allt som krävs, i gw2 har jag älskat varje minut av questandet, och när jag säger quests som får en att tänka så menar jag då dom i secret world där du faktiskt måste kolla upp saker tom utanför spelet för att komma vidare 24/05 Han mena nog att själva striderna inte var speciellt nyskapande och kändes som vilket MMO som helst XX år bakåt men huvudsaken är ju att du gillar det! :D så KÖR HÅRT! 23/05
Skicka en rättelse