"Det är omöjligt", hävdar utvecklaren. Men menar samtidigt att spelet kommer förena känslorna av de bästa delarna i serien.

#The Elder Scrolls Online kommer inte att se ut som #Skyrim – eftersom det är omöjligt. Det går helt enkelt inte att få till sådan grafik i en så storslagen värld, enligt utvecklaren #Zenimax Online. Man har istället valt en stil som gör att spelet "ser bra och intressant ut".

– Enligt min åsikt har mmo:s inte nått dithän med den grafiska tekniken för att kunna erbjuda fotorealism. Vi kan inte göra det, menar spelets art director Jared Carr.

Målsättningen är att 200 karaktärer ska kunna delta i de största striderna. Detta blir en grafisk bromskloss vad gäller texturer och polygoner. Och kritiken mot Elder Scrolls Online har heller inte varit nådig, både för hur det ser ut och på grund av spelmekaniken. Zenimax Online hävdar å sina att ett mmo måste ha en annorlunda design än andra delar i rollspelsserien.

– Det viktiga för oss är att det känns skapat för hand. Vi går in och placerar allt gräs, vartenda träd för hand. Därför får vi vårt unika utseende och känsla. Det är ju också vad Elder Scrolls-spelen är kända för, särskilt de senare; den handgjorda stilen och känslan. Vårt spel är inget undantag.

Zenimax Online säger, inte helt blygsamt, att de vill förena känslorna i #Morrowind, #Oblivion och Skyrim. Tror du att de lyckas?

Källa: Gameinformer

Ja nu var det ju spelets art director Jared Carr som hade uttalats sig och som jag syftade på.. Men GuildWars1 (som man iofs kan ifrågasätta ihurvida det är ett MMO) hade betydligt "realistiskare" grafik och släpptes inte långt efter wow.., Om elderscro... 03/06 Det kan jag iof sig förstå om man tycker så. Jag sa att "när wow kom". De spel som idag tar sig för en mer realistisk look ser ju bättre ut en de som gjorde det på den tiden. På den tiden gick det inte, för det såg mest plastigt ut. WoW, när det kom var... 03/06 Inte så mkt en jämförelse som ett uttryck för att jag genast tappade allt intresse av att spela Elderscrolls Online. Och det finns ju MMOn med betydligt mer "realistisk" grafik; så utalandet att det inte går känns lite beige-t. Att sätta 100-1000tals... 03/06 Jaha, har inte intresserat mig mycket för MMO:et så jag antog att det såg ut på samma sätt som för resten av serien. 02/06 Det är ju i och för sig ett kortspel, så en lite underlig jämnförelse kan man tycka :) Sen kan man ju säga om WoW, att när det kom var det jävligt snyggt. Något annat spel försökte sig på en mer "realistiskt" grafik då, men det var WoW som var klart fin... 02/06 fel. Bethesta softworks och Zenimax Online ägs båda av Zenimax media inc. De äger även t.ex. Id :) Utvecklarna av Elder scrolls MMO:et är Zenimax online, som skapades bara för syftet att göra ett MMO. 02/06 instämmer.. dom som har råd med riktiga speldatorer för 30.000+ borde inte straffas med ful grafik, bara för ryssar kör med 233mhz mmx 01/06 Skulle nog vara roligare att köra Skyrim Co-op. Med storyline och allt. 01/06 Jag blir så förbannad. Om utvecklarna själva verkligen tror att utseendet på Skyrim har något som helst att göra med antalet polygoner så var det nog kört för deras del redan innan dom kom ut ur sin morsa. Jag kan ge mig fan på att någon kan göra en SER... 01/06 Mums, WoWklon med causalfokus som ska rida på det kända namnet istället för innovativt och spännande gameplay. Luktar Kotor 2, säljer nog bra i början men tappar population ruskigt snabbt och blir en parentes i spelvärlden som de flesta andra "kloner".... 01/06
Skicka en rättelse