Sajten Games Radar har träffat två av de viktigaste personerna under utvecklingen av #Devil May Cry 4 - producenten Hiroyuki Kobayashi och regissören Hideaki Itsuno. Intervjun spänner över elva sidor och bjuder på en hel del matnyttig information för den som är ett fan av #Capcoms actionserie. Bland annat talar de om den nya karaktären Nero och anledningen till varför han fått ersätta Dante:

Instead of bringing the Dante from DMC3, which is really powered up and really hard to play, we needed a character that would basically be playable by everyone. There weren't a whole lot of ways to do that. Sure, we could have made Dante have a memory lapse and lose his abilities and then try to regain them, but we didn't think that was a good option.

Hideaki Itsuno erkänner också att de inte lyckats få in allt de drömde om när de började projektet, men poängterar att det inte har något med hårdvarans begränsningar att göra utan den begränsade tiden.

More than any fault with the hardware, it's the time element. There are things we need to get done in a certain amount of time, and so, based on that, we maybe have to cut this down a little bit, or massage this, so that it fits inside the time frame. If we had more time, we could make more into the hardware. But it's not the hardware's fault that anything is missing.

Skicka en rättelse