Utspelas 15 år innan originalet. Blir också först i serien med klassbaserad multiplayer.

Det nyligen avslöjade #Gears of War: Judgement utspelar sig 15 år innan originalet, där vi träffar Baird och hans trupp som står inför rätta för bland annat stöld, feghet och desertering. Platsen för skådespelet är Halvo Bay, inspirerad av vår världs San Francisco.

Spelet utvecklas som vi tidigare nämnt inte främst av #Epic Games utan merparten görs istället av #Bulletstorm-skaparen, #People Can Fly.

– Om du inte sviker konsumenterna åtminstone litegrann, då förändrar du inte konceptet nog och då kommer fansen känna att det stagnerat. Men sviker du dem för mycket förlorar du dem. Du måste alltid se till att det känns fräscht. Genom att vara utanför Marcus Fenix-storyn fick vi möjligheten att testa nya saker, säger Rod Fergusson, game director.

Vad gäller multiplayer kommer detta vara det första spelet i serien kryddat med olika klasser, som engineer, soldier, medic och scout. Nya Overrun-läget inspireras av #Team Fortress och #Dota. Det innehåller två tidsbestämda rundor där det ena laget skyddar objektiv från det andra laget – och vice versa.

Räkna med att få reda på mer om Judgement ikväll på #Microsofts presskonferens – som du ser live hos oss!

Skicka en rättelse