"Hade vi kunnat göra ett Skyrim för tusentals spelare hade vi gjort det."

#Bethesda berättar att de förväntade sig negativa reaktioner på #The Elder Scrolls Online, faktiskt redan innan arbetet på spelet började. Kritiken har bland annat handlat om den visuella stilen.

Bethesdas pr-chef, Pete Hines, säger att många fans förväntade sig att spelet skulle vara ett slags #Skyrim – ett helt orealistiskt önskemål, enligt honom.

– Jag kände verkligen att många förväntade sig Skyrim, fast med massiv multiplayer. Och om vi hade kunnat göra det så hade vi helt enkelt gjort det, eller hur? Vi hade gjort ett Skyrim som lät dig spela med tusentals andra.

Utvecklaren #Zenimax Online har tidigare sagt att detta i dagsläget inte är möjligt för ett mmo. Och Bethesda menar också att kritiken bygger på förhandstittar skrivna av en handfull speljournalister. Spelet visas på E3 delvis för att fler ska få chansen att bilda sig en egen uppfattning. Hines hävdar att de också fått positiva reaktioner och att den tidigare kritiken påminner en del om den som inledningsvis fanns kring #Fallout 3.

– Redan från början visste vi att mottagandet skulle bli blandat. Det är inte helt olikt med vad vi gick igenom med Fallout 3. Den gången var det samma genre, men en annan utvecklare och annorlunda apporach. Nu handlar det om ett rollspel, men eftersom det är ett mmo är det saker som skiljer sig.

Källa: Eurogamer

[video=11754]

Skyrims grafik är inte så detaljerad. Bethesda har aldrig släppt de snyggaste spelen på marknaden. Det kom ut spel innan Skyrim som hade rent tekniskt den mest avancerade grafiken. Estetiken kan sedan debateras i dödagar, alla kommer att ha åsikter om... 09/06 Du låter inte som du jobbar med det utan mer som att du kanske skriver mods till nåt spel. Hur ett objekt renderas grafiskt har ingen som helst betydelse för servern och att du tar 1000 spelare som exempel låter bara dumt. Det är bara spelarens dator... 08/06 Grattis till 44... nu 45 uppåttummar Walter. Huvudet på spiken där. 08/06 Förstår jag det rätt med att "den visuella stilen" innebär grafiken eller grafikmotorn? Som sagt, Tera lyckades nästan perfekt och är just nu det absolut snyggaste MMOt idag (vi får se hur det blir med GW2). Trots allt har de flesta MMOs som släppts bli... 07/06 Vad är din "förankring", som inte är din personliga tolkning? 07/06 Kanske har zenimax fått licensera hero engine för att få byta namn på den pga kritiken. Problemet med grafiken är väl att det är ett större behov av urval i en mmo värld vilket gör att det blir jävligt dyrt att göra högdetaljerade modeller för vapen,... 07/06 Nej det är inte vad han säger, det är din tolkning, som dessutom har väldigt lite förankring i verkligheten. 07/06 DOM ÄR LATA, hero-engine gör allt åt dom, jag kikade på hero-engine till eget projekt men märkte att det är så färdiggjutet till att bli generic mmo så det gick bort totalt. Jag tror det var så att några lirare va o hälsa på hos hero engine och så visad... 07/06 Det är bra mycket mer än en spelares dator som påverkas av grafiska detaljer, beroende på hur interaktiv miljön är påverkas även servern. Och det är här det stora problemet ligger. Att ha en spelare i skyrim grafik är inga problem, tror dock inte det... 07/06 De använde Hero i början, medans de utvecklade sin egen engine. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/05/25/why-the-elder-scrolls-online-isn-39-t-using-heroengine.aspx "Think of HeroEngine as a whiteboard for us – a great tool to get some... 07/06
Skicka en rättelse