Har du drömt om att få använda din rörelsekänsliga kontroll som ett svärd... Nej, inte som alla andra spel som använt sig av det utan baserat på riktig svärdkampkonst? Scifi-författaren Neal Stephenson har nu dragit igång en kickstarter för #Clang, vars syfte är att få till en arenabaserad svärdupplevelse som knyter an med hans gigantiska kärlek till svärdskonst såväl i dåtid som i nutid. Oberoende om du är sugen på att sponsra till de 500 000 amerikanska dollar som han eftersöker eller inte, bör du definitivt spana in kickstarter-rullen nedan. Det är nämligen så att strax efter tre-minutersstrecket dyker en mycket välkänd spelbranschherre upp, och förklarar att en del saker tar mer tid än man tror.
Clang är tänkt att komma till pc och kommer nyttja rörelsekontroller (exempelvis Razer Hydra) och fokusera på att få till en autentisk svärdkonstupplevelse.
http://www.kickstarter.com/projects/260688528/clang/widget/video.html