Neal Stephenson är trött på torra böcker och vill att du hjälper honom få till den definitiva svärdsupplevelsen – Clang. Missa inte den oväntade kofotsrelaterade gäststatisten i kickstarter-filmen.

Har du drömt om att få använda din rörelsekänsliga kontroll som ett svärd... Nej, inte som alla andra spel som använt sig av det utan baserat på riktig svärdkampkonst? Scifi-författaren Neal Stephenson har nu dragit igång en kickstarter för #Clang, vars syfte är att få till en arenabaserad svärdupplevelse som knyter an med hans gigantiska kärlek till svärdskonst såväl i dåtid som i nutid. Oberoende om du är sugen på att sponsra till de 500 000 amerikanska dollar som han eftersöker eller inte, bör du definitivt spana in kickstarter-rullen nedan. Det är nämligen så att strax efter tre-minutersstrecket dyker en mycket välkänd spelbranschherre upp, och förklarar att en del saker tar mer tid än man tror.

Clang är tänkt att komma till pc och kommer nyttja rörelsekontroller (exempelvis Razer Hydra) och fokusera på att få till en autentisk svärdkonstupplevelse.

http://www.kickstarter.com/projects/260688528/clang/widget/video.html

Tack till MacNille för detta #nyhetstips!
Åhh! När jag såg att de gick igenom de älskade manualerna blev jag så glad! Speciellt när jag såg något ur Talhoffers ;) Det kan bli riktigt intressant! Har länge önskat någonting sånt hör och får de till kontrollera bra så blir det underbart! Annars... 11/06 Ser lovande ut, men tyvärr så är det nog inte tillräckligt många som är villiga att köpa en rörelsekänslig kontroll enbart för ett spel för att detta ska kunna bli en komersiell framgång. Jag håller tummarna dock, det är sanslöst att inget har hänt inom... 11/06 Snowcrash, publicerad 1992, rekommenderas varmt till de som ej läst eller lyssnat på ljudboken. Ganska sjukt hur mycket han förutspått, eller kanske snarare influerat när det gäller virtuella världar/mmorpg etc: http://www.nealstephenson.com/snowcrash/ 11/06 Kan man få det med force feedback? :P 11/06 Kommer ihåg det där spelet, var tvungen att kolla upp det litegrann för att fräscha upp minnet. Det är i alla fall precis vad Clang vill göra, ett arenabaserat svärdsstridsspel. Dessutom gjordes Die by the Sword av inga andra än Treyarch (COD-studion). 11/06 Ingenting för mig, men jävligt underhållande pitch :) 11/06 "These things take time." Rätt ord från rätt person. Inget slår Die by the Sword. Gjort för säkert 15 år sen nu, långt innan denna motion control hysterin. 11/06 Det är ju lite hint på EP3 när han hamrar på kofoten "Hey is that about ready?" "These things, they take time" aja inte direkt nån stor grej :P 11/06 Varför har ni inte skrivit något om dead state? Borde vara intressant för alla som gillar riktiga RPG och med tanke på det är folk från gamla troika kan det inte bli dåligt 10/06 Är det inte underbart att man fortfarande på $500 och $1000 måste lägga till $15 för international shipping ? =p 10/06
Skicka en rättelse