Det är inte ovanligt att multiformattitlar utvecklas i första hand till konsol, varefter de portas till pc vilket ofta låter artefakter i form av otympliga gränssnitt stanna kvar. Men inte när det gäller kommande stortiteln #Dishonored från #Arkane Studios.
– Vår bakgrund är sannerligen väldigt pc-centrerad och när det gäller det här spelet har vi en mix av påtagliga konsolspelare och fans, men även hardcorespelare som använder pc. Detta innebär att båda sidorna influerar oss och i slutändan så, ja, pc-utgåvan får sitt eget annorlunda gränssnitt, säger Raphael Colantionio till PC Gamer.
Hans kollega Harvey Smith utvecklade andra resonemang hos de olika skarornas påtaglighet.
– Det är en väldigt cool kulturmix, som Raph sa. På vardera plats [Lyon och Austin] har du folk som är super megahardcore när det kommer till de här pc-standaderna. Självklart, när det kommer till vår historia, är det närmast en religion.
Vidare berättade Smith att detta även går att se hos deras konsolfans, och att de ska säkerställa att det fungerar utifrån vilken plattform vardera spelare vill hänge sig till.