Nintendo tar hjälp av Namco Bandais duktigaste spelutvecklare för att inget ska gå fel med deras Super Smash Bros.-titel till Wii U och 3DS.

Kommande #Super Smash Bros.-titeln är en av de viktigaste hardcore-spelen #Nintendo har, så för att inget ska gå fel tar de hjälp av några av #Namco Bandais skickligaste utvecklare som hjälp. Yoshito Higuchi (producent/regissör Tales of-serien), Tetsuya Akatsuka (producent/regissör Mobile Suit Gundam Extreme Vs.), ljudgänget från #Soulcalibur-serien och stora delar av #Tekken-teamet kallas in för att hjälpa Smash Bros.-skaparen Masahiro Sakurai förverkliga sin vision.

Men när kan vi vänta oss att nya Smash Bros. släpps till Wii U och 3DS?

– Projektet har just påbörjats. Glöm inte att vi inte bara utvecklar två spel samtidigt, men vi utannonserade projektet innan vi ens hade påbörjat den faktiska utvecklingen, så jag är rädd att vi sannolikt får låta er vänta ett bra tag. Ha tålamod är ni snälla, säger Masahiro Sakurai.

Namco Bandai-anställde Masaya Kobayashi säger att det är ett riktigt dream team som formats.

– Vi kommer utnyttja vår erfarenhet och kunskap fullt ut inom action/fighting-spelsutveckling, teknisk kapacitet och organisatorisk styrka, och vi lovar er härmed att vi kommer utveckla de bästa och starkaste Super Smash Bros.-spelen någonsin! Missa inte!

Bilden föreställer Smash Bros.-ansvariga Masahiro Sakurai.

Subspace Emissary kanske varit roligare med bättre flow och perfekta kontroller? ;) 26/06 spelar hellre melee än brawl alla dagar i veckan, flowet och kontrollerna sitter perfekt medan det känns som sirap i brawl. hoppas också att de skippar story mode denna gång, the subspace emissary var ett rejält sömnpiller. 25/06 Tripping kallas det när man snubblar, helt random när det händer. Kul att de samlar ihop världens Hardcore fightingspels-utvecklare och så gillar Sakurai inte ens Smashbros Hardcore-scen. Håller med Milkboy om att Brawl blev en stor besvikelse! Om Namco... 23/06 Hm.. kan inte komma ihåg att jag någonsin snubblat när jag lirat brawl. Kan någon av er ge något exempel på vad ni menar exakt med det ordet. Har i princip klarat och fått allt som gick att låsa upp i spelet untan att känna av detta ni verkar råka utför... 23/06 Kan tycka att snubbla kan vara ganska roligt då och då, det skapar en sitatuation som inte var planerad, och är man då "skillad" nog kanske man kan ta sig ur den, roligt. Håller med till viss del om farten i Ssbb dock, Ssbm gick mycket snabbare, hade... 23/06 Okej, man snubblar slumpvist (så jäkla skills) och det är i slowmotion jämfört med melee.. jag älskar ssb men brawl var fan sorgligt tyvärr. Hoppas att "dream team" räddar ssb serien. 22/06 Utveckla. 22/06 Neeej, men min poäng var om det personerna också blivit kallade "Dream Team" eller om du kom på det själv? ;) Påstog inte något annat heller, möh. 22/06 Ja brawl blev ju en besvikelse.. Så jäkla hardcore! 22/06 Ja crawl blev ju en besvikelse.. Så jäkla hardcore! 22/06
Skicka en rättelse