Kommande #Super Smash Bros.-titeln är en av de viktigaste hardcore-spelen #Nintendo har, så för att inget ska gå fel tar de hjälp av några av #Namco Bandais skickligaste utvecklare som hjälp. Yoshito Higuchi (producent/regissör Tales of-serien), Tetsuya Akatsuka (producent/regissör Mobile Suit Gundam Extreme Vs.), ljudgänget från #Soulcalibur-serien och stora delar av #Tekken-teamet kallas in för att hjälpa Smash Bros.-skaparen Masahiro Sakurai förverkliga sin vision.
Men när kan vi vänta oss att nya Smash Bros. släpps till Wii U och 3DS?
– Projektet har just påbörjats. Glöm inte att vi inte bara utvecklar två spel samtidigt, men vi utannonserade projektet innan vi ens hade påbörjat den faktiska utvecklingen, så jag är rädd att vi sannolikt får låta er vänta ett bra tag. Ha tålamod är ni snälla, säger Masahiro Sakurai.
Namco Bandai-anställde Masaya Kobayashi säger att det är ett riktigt dream team som formats.
– Vi kommer utnyttja vår erfarenhet och kunskap fullt ut inom action/fighting-spelsutveckling, teknisk kapacitet och organisatorisk styrka, och vi lovar er härmed att vi kommer utveckla de bästa och starkaste Super Smash Bros.-spelen någonsin! Missa inte!
Bilden föreställer Smash Bros.-ansvariga Masahiro Sakurai.