Inför Gears of War: Judgement lät utvecklargänget-besöka en workshop som hölls av skaparna av bland annat Toy Story, för att bli bättre på historieförtäljande.

Hur kan spelbranschen bli bättre på att berätta historier och få spelarna att känna "något"? Kanske genom att ta del av kunskapen från skickliga filmskapare. #Epic Games Rod Fergusson röjer i en intervju med Game Informer att utvecklargänget bakom #Gears of War: Judgement besökte Pixar (tänk Toy Story och Monsters Inc) under en endagsworkshop för att på så sätt fördjupa karaktärerna i det kommande spelet.

– Vi har försökt förbättra vårt historieberättade sedan första början, och detta såg ut som en naturlig väg att få lite insikt i hur vi kan bli bäst i branschen, sa Ferguson.

Om du vill veta mer är det bara att besöka Game Informer och beskåda videointervjun.

Hur tror du att det här påverkar nästa del i Gears of War-serien?

Skicka en rättelse