I och med den stora 1.0.3-uppdateringen av #Diablo III ökade reparationskostnaderna med flera hundra procent. Detta ledde logiskt nog till en massiv kostnadsökning för alla, men framförallt för spelare som klarade sina strider genom att dö, återgå till närmsta spawnpunkt, dö och så vidare. Däremot slets utrustning rätt mycket även vid vardagligt användande (exempelvis när man slår sönder urnor), och #Blizzard ansåg att kostnadsökningen även straffade spelare som inte använde ovanstående taktik för att ta sig framåt. Säg därmed hej till version 1.0.3a som halverar hur mycket prylar slits vid icke dödsrelaterade situationer, samt löser problem med bland annat häxdoktorns zombiebjörn.
Blizzard anser vidare att det släpps för lite bra prylar i akt 3 och 4, men det är något som kommer putsas till först i version 1.0.3b, som är tänkt att nå ut till spelarna senare i veckan.
Vad tycker du om Diablo 3 för tillfället?