Blizzard hotfixade under morgonen till lootsprutet i akt 3/4 hell och 1/2/3/4 inferno till att ge dig mer bling bling för din spenderade tid.

När vi rapporterade om 1.0.3a-uppdateringen av #Diablo III tidigare i veckan meddelade vi även att #Blizzard ansåg att det släpps för få bra prylar för spelare som tagit sig till de senare delarna av spelet. Detta troligtvis på grund av alla de spelare som lagt ner hundratals timmar och närmast endast fått lågkvalitativa prylar, trots att de ofta spelade på hög nivå. Nu har spelet hotfixats så att lootspruts-möjligheterna utökats, då de gjort att bossar släpper mer goa prylar, samtidigt som det helt enkelt släpps fler bra prylar från akt 3 på hell-svårighetsgraden och framåt.

Föremål
Släppmängden av högnivåföremål (61-63) har ökat efter tredje akten i Hell-svårighetsgraden och framåt.

Hell – Act III och Act IV
iLvl 61: 13.9%, upp från 9%
iLvl 62: 3.45%, upp från 1.9%
iLvl 63: 0% (som förut)

Inferno – Act I
iLvl 61: 23.9%, upp från 17.7%
iLvl 62: 12.6%, upp från 7.9%
iLvl 63: 4.8%, upp från 2.0%

Inferno – Act II
iLvl 61: 23.3%, upp från 18.6%
iLvl 62: 18.6%, upp från 12.4%
iLvl 63: 9.3%, upp från 4.1%

Inferno – Act III och Act IV
iLvl 61: 27.1%, upp från 24.1%
iLvl 62: 21.7%, upp från 16.1%
iLvl 63: 16.3%, upp från 8.0%

I förra uppdateringen lade de till så att vanliga elitgrupper garanterade ett ovanligt föremål vid fem Nephalem Valor (upp från 0), men de sänkte bossarnas till max ett garanterat ovanligt föremål (ner från 2) De har i och med denna hotfix putsat till Nephalem Valor när det kommer till bossar. Har du fyra Nephalem får du garanterat ett ovanligt föremål när du har ihjäl en större boss, medan om du har fem Nephalem så får du två ovanliga föremål. Som förut alltså, fast bättre.

Detta är alltså inte version 1.0.3b, utan endast en hotfix för att folk ska finna grejor de vill använda sig av.

Du som spelar, känner du av någon markant skillnad i mängden loot som sprutas ut från innanmätet av dina fiender?

Skicka en rättelse