Över 500 000 dollar har samlats in med 70 minuter kvar att bidra. Upphovsmannen Neal Stephenson undrar om du vill bli del av en förhoppningsvis autentisk svärdupplevelse.

Det finns tusentals spel där du har möjlighet att svinga svärd mot oliktänkande, men det är inte ofta målet är att få till en autentisk och levande svärdskonst-upplevelse. Vi rapporterade i juni om att sci-fi-författaren Neal Stephenson hade startat en Kickstarter för svärdskonstsimulatorn Clang, där han använder allt sitt hetlevrade intresse för svärdskonst för att få ihop en upplevelse med rötter i verkligheten, som använder sig av rörelsebaserade kontroller på ett sätt som inte ska ha upplevts förut. Målet på 500 000 dollar är numer uppnått, men för dig som vill bidra i detta initiala skede går det fortfarande att göra så med strax över en timme kvar av insamlingen.

Clang blir inledningsvis en arena-fokuserad titel där själva stridssystemet ligger i fokus för att säkerställa att det blir roligt att hugga fritt i luften.

Nedan finner du återigen presentationsvideon där Mr. Stephenson visar upp sin idé varefter Gabe Newell gästspelandes ger en kofot ett ordentligt kok stryk.

http://www.kickstarter.com/projects/260688528/clang/widget/video.html

Skicka en rättelse