Vancouver-teamet får möjligheten att omlokalisera när Rockstar expanderar i Toronto.

#Rockstar stänger ner sin Vancouver-baserade studio som senast ansvarade för #Max Payne 3 och dessförinnan #Bully. Istället kommer företaget att expandera med nytt kontor i Oakville utanför Toronto, dit 35 anställda från Vancouver-teamet fått möjligheten att omlokalisera ifall de vill.

De får också möjligheten att gå till andra Rockstar-studios.

Ytterligare ungefär 50 positioner kommer behöva fyllas på det nya Toronto-kontoret, som är anabola-pumpat med skattehjälp från den kanadensiska regeringen.

Hur tror du att det här kommer påverka framtida Rockstar-spel?

Bilden: pimpad bild på Toronto by night. Motorvägen ser lika tom ut som i Pyongyang.

Som Barking Dog Studios: Homeworld: Cataclysm, Counter-Strike (diverse kartor för Valve), Global Operations och Treasure Planet: Battle at Procyon. Med namnet Rockstar Vancouver: Diverse Bully, och Max Payne 3 Ingen oförglömlig spelstudio enligt mig.... 22/07 Bra skrivet Mjauv. 12/07 Passé skulle jag nog hävda att bullet cam var. Det var asfränt att se en kula vissla fram och landa pladask i ansiktet på någon i slow motion för ett par år sedan. Därefter kom Sniper Elite 2.0 med sin x-ray killcam som låter dig i se kranium splittras... 11/07 Efter att ha levererat mer "cut scenes" och "qte" än spel i Max Payne 3 så råder ingen förtvivlan från denna front. 11/07 "Lägger ned" är väl snarare Aftonbladets beskrivning av "slå ihop". 11/07 Snarast så att de erbjuder dem att söka nya jobb med potentiell förtur i en helt annan ort. Trevligt om du när du väl skaffat ett jobb en dags möts av meddelandet "tyvärr lägger vi ner, men välkommen att söka samma tjänst när vi öppnar i Kiruna", tror... 11/07 https://www.youtube.com/embed/UnasbZ7_MKs https://www.youtube.com/embed/fyJ0n3eKAYY 11/07 Frusterande och otroligt fördummande, den tar jag! Konsolanpassat oja! Sen använder man en mindre yta till att skjuta lite sen är det en cutscene som för en vidare i spelet där Max säger någon halvtaskig oneliner om hur mörkt livet är, motsvarande, verk... 10/07 Kan du vara lite mer konkret? Vad i spelet var det som var "passé, frustrerande och otroligt fördummande"? Jag är uppriktigt intresserad. 10/07 Jo, det var välgjort på samma sätt som Windows 8 förmodligen är välprogrammerat. Det var likväl ett designmässigt vrak där mängder av dåliga idéer förstörde Remedys fantastiska spelserie. Passé, frustrerande och otroligt fördummande. 10/07
Skicka en rättelse