I slutet av augusti smäller det när Hideo Kojima visar upp spelmotorn för framtidens titlar.

25-årsjubileumet av Metal Gear Solid-serien närmar sig med stormsteg och nu har seriens frontman Hideo Kojima låtit meddela att i samband med detta, 30 augusti, kommer spelmotorn Fox Engine visas upp. Han röjer att den närmar sig grönt ljus, men att målet är att de ska utveckla spel och i samband med det vidareutveckla spelmotorn och verktygen allt eftersom.

– Produktionsstudios i Japan är närmast utdöda, ett faktum vi noterat i närmare 10 år, och även om Fox Engine inte är färdig är vi redo att visa vad den kan göra... den 30:e augusti i Japan närmare bestämt, säger Hideo Kojima på Playstation-bloggen.

Det var tänkt att #Metal Gear Rising: Revengeance skulle fronta Fox Engine, men som du säkert lagt märke till är det i nuläget actionmästarna #PlatinumGames som står för utvecklandet av den högintensiva utomhuskirurgsimulatorn.

Vad tror du att Fox Engine kommer ha att sätta emot andra giganter i branschen, så som Unreal Engine 4, CryEngine 3, Unity Engine eller kanske nästa generations Final Fantasy?

Skicka en rättelse