Inför prequel-titeln God of War: Ascension vill de att spelarna ska kunna relatera bättre till Kratos, och att han ska bli enklare att gilla.

Kratos var ett rövhål i #God of War III, säger #God of War: Ascension-regissören Todd Papy. Tanken är att spelarna ska kunna relatera bättre till gudaslaktaren i det kommande prequel-spelet, och att han ska bli enklare att gilla.

– Med sättet God of War III slutade så var Kratos ett... öh... rövhål, minst sagt. Jag tror att vissa människor connectade med honom, men det var mer ett "Jag har varit med om den här resan med honom från början". Och han var inte en särskilt sympatisk karaktär jämfört med God of War 1 – där var han visserligen hänsynslös, men det fanns en sida av honom du någorlunda kunde relatera till. Och det var något jag ville komma åt. Jag kände att det bästa sättet att göra det på var genom att satsa på en prequel, säger Todd Papy.

– Var tar Kratos vid drygt ett halvår till ett år efter att ha dödat sin fru och barn? Hur är hans mentala tillstånd? Det är inget vidare trevligt, säger han.

God of War: Ascension släpps i början av nästa år, exklusivt för Playstation 3. FZ har publicerat en förtitt.

Skicka en rättelse