Trots tunga avhopp behöver fansen inte vara oroliga för Bioshock Infinite, enligt Ken Levine.

Igår skrev vi att bland andra Nate Wells, art director, lämnat #Irrational Games efter 13 år. Spelindustrin är full av förflyttningar mellan olika företag och tjänster, men på grund av de många åren hos studion och sitt jobb med bland annat legendariska #Bioshock sticker fallet Wells ut.

Studions toppchef, Ken Levine, tycker inte att fansen behöver vara oroliga.

– På ett företag med 200 människor blir det omsättningar. Vi gillar aldrig att se människor som Nate lämna oss för han har varit med så länge. Men det har gått 13 år och jag tror att folk då och då vill pröva sina vingar. Och jag tänker inte stoppa dem. Jag älskar Nate och jag tror att vi alla kommer fortsätta vara vänner. Men efter 13 år avslutade han på sätt och vis sitt jobb i och med #Bioshock Infinite, som ni kommer se när spelet visas igen...

Wells ersättare heter Scott Sinclair, art director för första Bioshock, vilket innebär att kärngruppen för originalet kommer att färdigställa Infinite. Såväl lead artist, art director, creative director, lead effects artist och ljudansvarige är med i utvecklingen.

– Det är otroligt och ett bevis på engagemanget som finns för studion.

Teamet förstärks dessutom ytterligare av #Epic Games forne producent, Rod Fergusson.

– Ja, det är sant. Jag lämnar min familj hos Epic för att slå följe med min nya familj hos Irrational i Boston, från och med i morgon.

Bioshock Infinite släpps i februari 2013 till pc, Playstation 3 och Xbox 360. Det kommer även att släppas senare till Wii U.

Nej, men glöm inte att det är USA. Det finns säkert något finstilt i hans anställningsavtal som han skulle kunna åberopa om han ville. Jag är övertygad att han skulle kunna tvinga honom att stanna om han ville, men vem vill ha en kreativ person som inte... 13/08 Fick en kul bild i huvudet där alla Irrational anställda sitter och trängs med varsin laptop i en liten skrub under trappen, i stil med harry potter typ xD 13/08 Nja, det är ju faktiskt mer sällan som man ser att originalteamet utvecklar 3:e uppföljaren till ett spel. Att det är samma team som då är bara positivt och det visar faktiskt engagemang hos utvecklarna att de vill vara kvar på företaget och fortsätta... 12/08 Så även jag. För det är väl inte lika vanligt i dag att ett och samma team fortsätter med uppföljare? Speciellt inte när avhopp sker. 12/08 Det är ju gruppen som gjorde originalet som fortfarande är med och slutför uppföljaren Infinite. Det är ju inte speciellt ovanligt att det folk som gjort 1:an försvinner och inte är med och gör 2:an i en serie till exempel. Så uppfattade iallafall jag... 11/08 "Kärngruppen för originalet kommer att färdigställa Infinite. Såväl lead artist, art director, creative director, lead effects artist och ljudansvarige är med i utvecklingen. – Det är otroligt och ett bevis på engagemanget som finns för studion." Vänta... 11/08 Passande val av bild till artikeln förresten ;) 11/08 Känns som en plattityd. Vad skulle han sagt istället? "Om du jobbat här 13 år kommer du aldrig härifrån levande, din jäkla svikare!" Hade kanske varit mer intressant. 11/08 Vad skulle han göra för att stoppa dem då, låsa in dem i städskrubben ? ;) 10/08 Det ska bli spännande att se vad Rog Fergusson kommer att bidra med på Irrational, jag har alltid gillat honom på Epic. 10/08
Skicka en rättelse