Ett av de tunga namnen bakom Assassin's Creed III tror inte på ”easy mode”.

– Många spel har blivit förstörda av enkla svårighetsgrader, säger Alex Hutchinson, creative director för #Assassin's Creed III, i en intervju med Edge.

Han fortsätter:

– Om du har en cover-shooter och byter till easy och du inte behöver använda covers, då har du på sätt och vis gjort sönder ditt spel. Du har gjort ett spel som i grund och botten är den värsta möjliga versionen av ditt spel.

Hutchinson liknar det vid tanken att välja mellan en enkel eller komplicerad version av en bok.

Assassin's Creed III kommer inte ha vare sig valmöjligheter för easy eller hard, utan nöjer sig med ett normal-läge. Men precis som i de senaste delarna kommer varje uppdrag ha ett alternativt mål, för de som vill utmana sig lite extra.

Spelet släpps den 31 oktober till Playstation 3 och Xbox 360. Pc-lirarna får ta del av det stora äventyret den 22 november och spelet kommer även att släppas till Wii U.

Svårare spel åt folket! 04/09 Verkar vara fjortis att inte köra på easy i spel. :) Men personligen så testar jag ofta spel på easy för att komma in i och få en känsla för spelet. sälla spelar jag klart det på easy utan "börjar om" på en normal eller högre nivå när jag sedan spelar... 04/09 "say one thing, do another" 04/09 Likaså ifall spelet är för "svårt"... då orkar man inte anstränga sig och tycker spelet är skit. 04/09 tur att jag har alla ghost n goblins spel på psp så jag slipper enkel skit 04/09 vem lirar ens på easy? 5åringar lr, dom ska inte spela sånahär spel ändå. medium ska vara inbränt, sen ska man fritt i options få välja 4 högre grader om man så vill :) 04/09 Döm inte mannens personliga åsikter på grund av spelet som är utvecklat av sjukt många människor där han bara är en del i det. 04/09 Själv tror jag dom är lata på utvecklingen. Det är massa jobb att gradera och bestämma precis vad som ske på olika svårighetsgrader osv. Så dom argumenterar bara i egen sak : - snälla, vi vill inte göra mer än en svårighetsgrad, det är sååååå jobbigt.... 04/09 Svårighetsgraderna går imo hand i hand med spelets gameplay. om Gameplayet är tajt, kontrollerna ofelbara och responsen direkt. Då är höga svårighetsgrader underbara. Men om kontrollerna är klumpiga, om spelets respons är lite off och om fiender kan död... 04/09 Sen när var assassins creed svårt? Visst visa valfria mål på uppdragen var kanske inte de lättaste men i övrigt? Inte precis. Dock så ska ju svårighetsgraden på ett spel vara rätt, och vill man ha ett svårt spel ska man se till att ha rätt slags svårigh... 04/09
Skicka en rättelse